سه شنبه 25 فروردین 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ناسازگاري كارت‌هاي قديمي تلفن با برخي از تلفن‌هاي همگاني جديد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
با ورود دستگاه‌هاي جديد تلفن‌ همگاني، كارت‌هاي قديمي تلفن توزيع شده توسط مخابرات با تمامي اين دستگاه‌ها سازگاري ندارد و تنها در برخي از آنها قابل استفاده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته‌ي ”مهندس محمود خسروي” مدير عامل شركت مخابرات استان تهران، در حال حاضر ‌٣٦ هزار تلفن همگاني در سطح استان تهران نصب شده است كه با توجه به سيستم مديريت مركزي و امكان كنترل و مديريت آن از راه دور، در صورت مواجه شدن اشكال، نوع خرابي از سوي دستگاه به مركز گزارش داده مي‌شود و در نهايت در صورت امكان مشكل از راه دور و يا با اعزام نيرو حل مي‌شود.
اين مساله در حالي است كه ”مهندس خسروي” در جلسه‌ي مطبوعاتي خود در تاريخ ‌٢٣/١٢/١٣٨٢ در خصوص مشاهده‌ي يكسري اشكالات در تلفن‌هاي همگاني، ياد آور شد: موجبات اختلال در اين سيستم‌ها استفاده از يكسري كارت‌هاي قديمي و همچنين وجود اشكال در يكسري تلفن‌هايي است كه اخيرا از شركت پارس تلفن كار خريداري شده كه اين اختلالات در حال برطرف شدن است.
در بررسي‌هاي خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا از سطح شهر تهران، مشخص شد كه در حال حاضر خريدهاي اخير شركت مخابرات از سه شركت پارس تلفن كار با تلفن‌هاي نقره‌يي رنگ، شركت ITI با تلفن‌هاي آبي رنگ و شركت برنامه‌نگار با تلفن‌هاي زرد رنگ است كه عمده‌ي مشكلات كنوني متوجه تلفن‌هاي جديد و نه تلفن‌هاي قديمي نقره‌يي رنگ است.
شايان ذكر است شركت برنامه‌نگار با مشاركت تاتونگ چين و ITI با مشاركت آلكاتل فرانسه اقدام به ورود به دستگاه‌هاي تلفن همگاني كرده‌اند كه به نوعي ايران به بازار پر رونقي براي شركت‌هاي خارجي تبديل شده است و عملا شركت‌هاي ايراني سازنده‌ي تلفن‌هاي همگاني، با وجود بازار مناسب كشورمان، با فروش نرفتن محصولات خود مواجه هستند و با توجه به اين كه شركت مخابرات استان تهران به دنبال شركت‌هايي با رويكرد توليدي خارجي است، شركت‌هاي ايراني نيز به جاي توليد و به دست آوردن دانش و فناوري، به سراغ شركت‌هاي عمدتا چيني رفته تا بتوانند باب همكاري را با شركت مخابرات باز كنند.
در حال حاضر ‌٢٠ درصد كارت‌هاي تلفن همگاني كه در دست شهروندان است از نوع قديم و ‌٨٠ درصد آن‌ها از نوع جديد است، كه با توجه به تستي كه توسط گروهي از كارشناسان شركت كاوش كام آسيا به عمل آمد، مشخص شد كه كارت‌هاي قديمي تلفن (با اعتبار معادل ‌٨٠٠ تومان) با تمامي تلفن‌هاي جديد سازگاري ندارد و تنها توسط برخي از تلفن‌هاي همگاني جديد قبول واقع مي‌شود، اما كارت جديد قابليت سازگاري با تمامي تلفن‌ها را دارد.
در نتيجه به نظر مي‌رسد كه با توجه به يكساني سيستم‌هاي امنيتي در تلفن‌هاي جديد، طبيعتا شركت مخابرات براي استفاده شدن كامل كارت‌هاي قديم كه در دست مردم باقي مانده، يكسري از تلفن‌هاي همگاني موجود در سطح شهر را به نحوي تنظيم كرده است كه كارهاي قديم نيز با آن سازگاري داشته باشد.
به گفته‌ي ”دكتر فتوت احمدي” كارشناس مخابرات با اتمام كاركرد كارت‌هاي قديمي ظرف ‌٦ ماه آينده، تمامي كارت‌هاي تلفن‌هاي همگاني از نوع جديد خواهد بود.
اين در حالي است كه با توجه به هزينه‌ي شركت مخابرات بر ارائه‌ي كارت‌هاي قديم با توجه بر هم خوردن سيستم ناهماهنگي ميان كارت‌ها، منطقي به نظر مي‌رسد كه با تمهيداتي كارت‌هاي قديمي از ميان شهروندان جمع آوري و كارت‌هاي جديد توزيع شود.
از ديگر موارد مصطلح ميان شهروندان، شارژ شدن تلفن همگاني است. به عبارتي در زمان‌هايي با ورود كارت به دستگاه، بوق آزاد در اختيار قرار نمي‌گيرد و اصطلاحا گفته مي‌شود كه دستگاه‌ها از مركز در حال شارژ است.
كه در اين موارد دستگاه‌هاي تلفن همگاني به صورت كامل از مدار خارج مي‌شوند. البته مهندس خسروي در آخرين جلسه‌ي مطبوعاتي سال گذشته‌اش در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در خصوص شارژ شدن تلفن‌هاي همگاني مطلبي مبني بر تاييد و يا رد اين مشكل عنوان نكرد.
به طور كلي با وجود اين كه در حال حاضر تعداد بسياري تلفن همگاني در سطح شهر، به منظور رفاه شهروندان نصب شده، برطرف شدن نواقص ياد شده، رفاه بيشتر شهروندان را در پي خواهد داشت.





















Copyright: gooya.com 2016