جمعه 1 خرداد 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: ISP‌ها با نصب ديش‌هاي ماهواره‌ اي، غيرفانوني وارد فضاي ارتباطاتي كشور شدند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: در تعطيلي ISP‌ها در تهران آن چه مربوطه به وزارتخانه‌ي ما مي‌شود مربوط به قاچاق مخابرات است.
”دكتر معتمدي” در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، اظهار داشت: اگر از ايران با خارج از كشور تماس بگيريم ‌بايد طبق قراردادهاي بين المللي درصدي را پرداخت كنيم همان طوري كه اگر از خارج با ايران تماس گرفته شود درصدي به ما تعلق مي‌گيرد و در اين ميان شركت‌هايي تحت عنوان ISP اقدام به قاچاق كرده و بدون اين كه از مسير قانوني وارد كشور شوند از طرق غيرقانوني همچون نصب ديش‌هاي ماهواره‌، وارد فضاي ارتباطاتي، كشور مي‌شوند.
وي، ادامه داد: در ISPها بيشترين سود به جيب شركت‌هاي خارجي مي‌رود و به همين دليل تراز ارزي ما براي اولين بار در چند سال اخير منفي شده است. 50 تا 60 ميليون دلار كاهش درآمد را در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات داشته‌ايم، لذا اقدامات اخير ISPها خلاف مقررات بين المللي بود و در مورد تعطيلي آن‌ها قبلا به خودشان اخطار داده‌ بوديم.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، افزود: تعطيلي ISPها در تهران با حكم قضايي صورت مي‌گيرد و اصولا نمي‌توانيم بدون حكم قضايي ISPها را تعطيل كنيم.
معتمدي، در پايان گفت: در مورد تعطيلي ISPها تنها ارتباط ما با قوه‌ي قضائيه ارتباط قانوني است و ما نمي‌توانيم مستقيما با تخلفات ISPها برخورد كنيم و وظيفه‌ برخورد با آن‌ها بر عهده‌ي سيستم قضايي كشور و نيروي انتظامي است.





















Copyright: gooya.com 2016