پنجشنبه 21 خرداد 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح جامع انفورماتيک طرحي اصولي فراتر از توجه صرف به فناوري اطلاعات است، ايلنا

مدير عامل شرکت داده ورزي سداد اجراي طرح جامع انفورماتيک بانک ملي ايران را طرحي اصلوي براي دستيابي به راه حلي جامع و فراتر از توجه صرف به فناوري اطلاعات در قالب مجموعه اي نرم افزار و سخت افزار توصيف کرد.
به گزارش گروه اقتصادي خبرگزاري کار ايران , ايلنا , به نقل از روابط عمومي بانک ملي ايران ژان صياد گفت: بهره گيري از خدمات مشاوره اي در صنعت بانکداري نه تنها از اجراي سيستم هاي متعدد و موازي جلوگيري مي کند بلکه به افزايش بهره وري و اطمينان، قابليت بقا، کاهش هزينه ها، بازگشت سرمايه و انتقال مهارت و دانش فني منجر مي شود.
وي افزود: تاکنون فناوري اطلاعات در سيستم بانکي به عنوان هدف مطرح بوده و سعي شده هر گونه ناکارايي در شبکه بانکي با تغيير سيستم هاي موجود رفع شود که اغلب نيز موفق به رفع ناکارايي هاي موجود نشده است.
به گفته وي، فناوري اطلاعات بايد به عنوان ابزار و نه هدف مد نظر قرار گيرد تا بتوان با تفکري کلان و جامع، سيستمي يکپارچه را براي ارائه خدمات بانکي طرح ريزي و پياده سازي کرد.
صياد تعيين ديدگاه آتي بانک با توجه به عوامل دروني و بيروني و تجزيه و تحليل شکاف ميان وضعيت موجود و ديدگاه آتي و والويت بندي آنها را پيش از خريد نرم افزار مورد نظر براي اجراي طرح ضروري خواند و گفت: تا 10 ماه ديگر اين مرحله از اجراي طرح به اتمام مي رسد و بانک آماده خريد نرم افزار مورد نظر خواهد شد.
وي انجام مطالعات مشارکتي با شرکت مشاور بين المللي را مهمترين عامل موفقيت طرح عنوان کرد و افزود: در اين راستا قراردادي با شرکت مشاور خارجي منعقد شده که در مرحله گشايش اعتبار اسنادي است و به زودي اين همکاري براي شناخت سيستم و تعيين ديدگاه هاي آتي آغاز خواهد شد.
صياد گفت: پس از گذشت اين مدت طرح جامع وارد مرحله پياده سازي سيستم ها از جمله بومي سازي تبديل داده ها يکپارچه سازي سيستم ها و گسترش شبکه شعب مي شود و پس از دو سال نيز نخستين محصول سيستم ارايه خواهد شد.
وي افزود با اتمام مرحله شناخت و تعيين افق ها معماري شبکه مخابراتي مورد نياز براي اجراي اين طرح نيز تعيين خواهد شد که با توجه به اهميت طرح و نقش آن در اقتصاد ايران مراتب توسط وزير امور اقتصادي و دارايي به وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات براي تامين شبکه مورد نياز ارايه خواهد شد.
به گفته وي اجراي طرح جامع انفورماتيک بانک ملي، دستگاه هاي مختلف را با چالش مواجه کرده و با تسري اين دگرگوني به ساير بخش ها تحول عمومي در کشور ايجاد مي شود.
وي اجراي اين طرح و جايگزيني آن با طرح هاي قديمي بانک را براي ارايه خدمات نوين و رسيدن به کارايي در بانک ضروري خواند و افزود: سيستم هاي قبلي بانک با توجه به رشد فزاينده ارائه خدمات بانکي نمي تواند پاسخگوي نياز کنوني و اينده بانک شود.
مدير عامل شرکت داده ورزي سداد با تاکيد بر افزايش سرمايه گذاري صنعت بانکداري جهان براي توسعه IT گفت: بر اساس پيش بيني اخير CELENT ، 20 موسسه مالي برتر جهان در سه سال آينده سيستم هاي پايه مرکزي خود را با سيستم هاي جديد جايگزين خواهند کرد و اروپا 24 ميليارد دلار آمريکاي شمالي 6/19 ميليارد دلار، آسياي ميانه 6/13 ميليارد دلار و آمريکاي لايتن 67/2 ميليارد دلار تا سال 2005 ميلادي بر سيستم هاي پايه مرکزي خود هزينه مي کنند.
وي افزود: بر اساس اين گزارش، سرمايه گذاري IT در چين رشد سريع 9/23 درصد در سال را داراست و تا سال 2005 به 5/10 ميليارد دلار خواهد رسيد که پيوستن چين به سازمان تجارت جهاني، امکان رقابت آزادانه بانک هاي خارجي در بازار اين کشور و لزوم تقويت بانک ها محلي براي رقابت موثر با آنها از جمله عواملي اصلي اين توسعه سريع محسوب مي شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صياد گفت: تحقيقات IDT از 27 بانک آمريکايي نشان مي دهد که سرمايه گذاري IT در اين بانکها به منظور تحقق نيازهاي قانوني مديريت ارتباطات مشتريان مديريت ريسک کاهش هزينه ها و جذب مشتريان جديد انجام مي شود و انتظار مي رود سرمايه گذاري بانکها آمريکا بر IT در سال هاي 2003 تا 2007 سالانه پنج درصد رشد داشته باشد و تا سال 2007 به 60 ميليارد دلار بالغ شود.
شرکت داده ورزي سداد يکي از شرکت هاي زير مجموعه بانک ملي ايران است که براي کمک به ساماندهي بخش انفورماتيک بانکي ملي ايران و فعاليت تخصصي در بکارگيري نظام هاي نوين انفورماتيکي در سيستم هاي بانکي تاسيس شده است.





















Copyright: gooya.com 2016