جمعه 12 تیر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر بازرگانی: پروژه تجارت الکترونیک قبل از 22 بهمن ماه سال جاری در ایران آغاز می شود،عبدالله افتاده، خبرگزاري سينا

وزیر بازرگانی گفت : برای پیوستن ایران به جامعه اطلاعاتی در حوزه تجارت برنامه هایی در سالهای گذشته در وزارت بازرگانی انجام شده، که به عنوان مثال از طراحی نظام جامع اطلاع رسانی می توان نام برد، به طوری که کلیه واحدهای تولید کننده کالا و خدمات چه در بخش خصوصی و چه دولتی بتوانند اطلاعات تجاری خود را به سهولت در اختیار عموم مخاطبان قرار دهند.
"محمد شریعتمداری" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سینا، گفت : بخشی از این طرح به صورت پایلوت(آزمایشی) در 8 استان آماده اجرا است و در برخی از استانها نیز این طرح اجرا شده، است.
وی اظهار کرد: سخت افزارهای لازم در محلهای لازم نصب شده تا بتوان از این طریق یک نظام اطلاع رسانی تجاری جامع همانند کشورهای اروپایی اطلاعات لازم در زمینه تجارت الکترونیک را در اختیار همه مخاطبان خاص و عام بخش تجارت کشور قرار دهیم و این طرح در حال توسعه می باشد و در حد 28 استان تکمیل خواهد شد.
وزیر بازرگانی عنوان کرد: در زمینه تجارت الکترونیک برنامه ویژه ای در دست است که شورای اطلاع رسانی نیز در جریان است که مجموعه فعالیت تجارت الکترونیک در حوزه فعالیتی وزارتخانه بازرگانی
و سالن های گوناگون تقسیم شده است.
"شریعتمداری" افزود: حوزه بانکها، اجرای طرح سوییچ، بحث مکانیزه کردن سیستم بین بانکی و فعالیتهایی که مربوط به این حوزه است از مجموعه فعالیتهایی است که در دست اقدام می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در بخش گمرکی کشور، بحث ecostem (گمرگ الکترونیکی) در دست اقدام است که با عنوان طرح آیسیکودا پیگیری می شود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی عنوان کرد: در فعالیتهای گوناگون بخشهای مختلف مثل الکترونیکی کردن فعالیتهای بیمه ای و همچنین در اطلاق بازرگانی برای صدور گواهی هایی که اتاقها صادر می کنند طرح مکانیزه شدن این سیستم ها در جریان است.
وی گفت: سیستمی که در نهایت به عنوان تجارت الکترونیک به اجرا در خواهد آمد تمام اینها را به هم لینک و ارتباط می دهد و قسمت مهم این طرح که ارتباط بین بخشی است را وزارت بازرگانی هدایت می کند.
وی در خصوص عرضه کنندگان این سیستم در ایران افزود: قسمت قابل ملاحظه ای از این طرح که انجام شده توسط شرکتهای مختلف ایرانی با همکاری شرکتهای خارجی به نتیجه رسیده و این پروژه در حال نهایی سازی است.





















Copyright: gooya.com 2016