جمعه 19 تیر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل يك ISP:بزرگترين چالش در ارائه‌ي خدمات اينترنتي در كشور، نبودن قانون مدون و قانون‌گذار معين است، ايسنا

بزرگترين چالش در زمينه‌ي ارائه‌ي خدمات اينترنتي در كشور، نبودن قانون مدون و قانون‌گذار معين در اين زمينه است.
”مهندس هادي مهماني” مديرعامل ISP اورنگ رايانه در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: خدمات اينترنت در كشور قانون‌مند ارائه نمي‌شود و اگر قانوني وجود داشته باشد، ملاك عمل قانون‌گذار نيست و كسي به آن استناد نمي‌كند و اين چالش‌ها سبب شده بخش خصوصي يك متولي براي فعاليت‌هاي خود نداشته باشد.
وي، با بيان اين كه بي‌قانوني و بي‌نظمي در ارائه‌ي خدمات اينترنتي، رقيب بزرگي چون مخابرات را براي
ISPها به وجود آورده، گفت: ISPها در حدي نيستند كه با مخابرات به عنوان نهادي دولتي رقابت كنند و در شرايطي كه قانون مدوني وجود ندارد، مخابرات و ISP‌ها همواره مي‌توانند قانوني را زير پا بگذارند و مرجعي براي حل و فصل اين مساله وجود ندارد.
مهماني، در خصوص وضعيت ارائه‌ي خدمات ديتا، ابراز داشت: ديتا مجموعه‌ي محدودي است كه با اين وجود نمي‌تواند به تمامي درخواست كننده‌ها سرويس مناسبي ارائه دهد. ديتا به عنوان يك نهاد دولتي، پاسخگويي و سرويس‌دهي مناسبي ندارد، اين مساله مي‌تواند مشكلاتي را براي ISPها ايجاد كند و اين در حالي است كه مكاني براي مراجعه‌ي آن‌ها وجود ندارد.
مديرعامل ISP اورنگ رايانه، ادامه داد: مخابرات در اين زمينه كم كاري كرده و بستر سازي مناسبي نداشته است است و ISP در اين شرايط مجبور است مستقيم عمل كند و يا از شركت‌هاي ديگر سرويس و خدمات دريافت كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي، افزود: ISP با وجود بسترهاي نامناسب براي دريافت خدمات از سوي مخابرات مجبور است از سرويس‌هاي مخابراتي مانند فيبرنوري و زميني صرف نظر كند و خود بسترهاي بي‌سيم و ماهواره‌يي را بسازد، استفاده از اين نوع بسترها براي ISPها پرهزينه و ناپايدار است.
مهماني، در ادامه گفت: به دليل نبودن قانون خاص در زمينه‌ي استفاده از اين سرويس‌ها و بسترسازي‌ها، ISPها هميشه با مخابرات درگير هستند، مخابرات هر بار با طرح اين مساله كه ISPها غيرقانوني عمل مي‌كنند موجب اختلاف و درگيري ISP با خودش مي‌شود.
وي، نبودن هيات فني در بخش دولتي براي بررسي نحوه‌ي ارائه‌ي سرويس دهي و تعيين راهكارهاي مناسب را از ديگر چالش‌هاي خدمات رساني اينترنت ذكر كرد و افزود: اين مشكلات موجب رقابت ناسالم در بين سرويس دهنده‌ها شده كه سرويس دهي نامناسب ISPها را به دنبال داشته و مشكلات نهايي را نيز به كاربر تحميل كرده است، با اين وجود نمي‌شود در اين بستر تجارت كرد.
مهماني، در خاتمه تاكيد كرد: تمام مشكلات موجود در زمينه‌ي ارائه‌ي خدمات اينترنت ناشي از بي‌قانوني است.





















Copyright: gooya.com 2016