یکشنبه 28 تیر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود سيستم‌هاي ارزان قيمت مخابراتي چين به داخل كشور، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس جامعه اطلاعاتي - ارتباطات
در توليدات داخلي از نظر كيفيت در مقايسه با توليد خارجي هيچ كمبودي احساس نمي‌شود و تكنولوژي توليد كننده‌هاي داخلي عقب‌تر از تكنولوژهاي خارجي نيست و جوابگوي نياز مملكت است، به طوري كه بيش از نيمي از تجهيزات شبكه‌ي مخابارتي كشور، توليد داخلي است.
”كامران مجد منش” عضو هيات مديره‌ي سنديكاي صنعت مخابرات و مديرعامل شركت ارتباطي كامكار سيستم در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: كيفيت سيستم‌هايي كه از خارج كشور وارد مي‌شود،‌ مطابق سيستم‌هايي است كه ما در داخل توليد مي‌كنيم و تنها اختلاف به وجود آمده بر سر قيمت است.
وي، گفت: حمايتي كه دولت چين از توليد كنندگانش كرده است باعث شده كه قيمت محصولات اين كشور در بازارهايي مثل كشور ما، بسيار پايين عرضه شود. به همين دليل شركت‌ها و كارخانجات خصوصي مخابراتي در ايران قدرت رقابت با دولت چين را ندارند، بنابراين چيني‌ها از نظر قيمتي ما را به سوي تعطيلي سوق مي‌دهند.
وي، اظهار داشت: دولت ما نيز بايد از توليد كنندگان داخلي صنعت مخابرات در مقابل دولت چين حمايت كند. اين يك تهاجم اقتصادي است كه در قبال كشور ما صورت گرفته است. بايد راهكارهايي انديشيده شود تا اقتصاد، توليد و اشتغال ما از بين نرود.
وي، تصريح كرد: در حرفه‌ي ما روز به روز اشتغال كم مي‌شود و ما در حال كوچك كردن مجموعه‌هايمان هستيم. توليد كنندگان داخلي منتظر دستور العمل دولت هستند. چرا كه نمي‌خواهند تغيير شغل بدهند.
وي، در ادامه گفت: دولت از سال قبل در مورد ثبات نرخ ارز، تثبيت ماليات و ورود اجناس خارجي با تعرفه‌ي بالا، كارهايي را در زمينه‌ي تجهيزات مخابراتي انجام داده است، اما قيمت محصولات چيني در تكنولوژي مخابرات با توجه به افزايش 20 درصد تعرفه، ثابت مانده است؛ يعني هيچ تاثيري در فروش تجهيزات مخابراتي چيني به وجود نيامده است.
وي، تاكيد كرد: نيروهاي انساني و متخصص ما جوابگوي نياز كشور است و براي رهايي از اين هجوم اقتصادي بايد براي جوان‌ها اشتغال در سطح جامعه به وجود بياوريم، گردش كار و توليد داشته باشيم و كارخانه‌هاي ما بايد برقرار باشند.
وي، گفت: در حال حاضر كشور چين با تهاجم اقتصادي، بر فرهنگ ما نيز غلبه كرده است، به طوري كه براي مثال صنايع دستي چين نيز به جاي صنايع دستي كشور ما در بازارهاي اصفهان ارزانتر به فروش مي‌رسد.
وي، خاطر نشان كرد: فروش نفت به چين اشتغال داخلي ما را از بين مي‌برد، با فروش نفت به چين آن‌ها را مجبور مي‌كنيم كه محصولاتشان را وارد مملكت ما كنند و اشتغال ما را از بين ببرند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي، با اشاره به فعاليت حدود 50 توليد كننده‌ي داخلي در كشور، گفت: دولت بايد روشي را به كار گيرد تا توليد كننده‌هاي داخلي در مقابل هجوم اقتصادي مصون باشند و از زوال، رهايي پيدا كنند.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه دولت هر چه سريع‌تر تصميم بگيرد تا توليد كننده‌هاي داخلي مجبور به تغيير شغل نشوند و گفت: اگر سيستم فشار بياورد، در نهايت ما تبديل به اشخاص مي‌شويم كه پولمان را نزد بانك مي‌گذاريم و از بهره‌اش استفاده كرده و درخانه‌ي خود استراحت مي‌كنيم.





















Copyright: gooya.com 2016