جمعه 23 مرداد 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زمزمه تعطيلي ISP ها توسط مخابرات شنيده مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران
عدم وجود بسترهاي مخابراتي تنها مشكل موجود شركت‌‏هاي خدمات اينترنتي است.
پدرام سالمي, رييس هيات مديره شركت"ايران استاتيرا", در گفت وگو با خبرنگار سرويس ICT ايلنا, گفت‌‏: پيشرفت نرم افزاري ايران در سطح بالايي قرار گرفته و تنها دليل نابساماني و عقب ماندگي كشور در زمينه فن‌‏آوري اطلاعات, عدم وجود بسترهاي مخابراتي ‌‏است.
مهندس سالمي، با اشاره به اين مطلب گفت: شركت مخابرات ايران بايد پهناي باند مورد نياز كشور را فراهم كند تا تمام مشكلات حل شود, چرا كه ايران از نظر دانش فني, متخصصان و نرم افزار در سطح قابل قبولي قرار دارد.
مهندس سالمي با اشاره به عدم وجود قانون كپي رايت, افزود‌‏: عدم وجود قانون كپي رايت در حالي كه مشكلات بسياري را براي شركت‌‏هاي نرم افزاري فراهم كرده, اما باعث شده تا در زمينه قفل نويسي به مهارت قابل توجهي در كشور برسيم.
مهندس سالمي، تصريح كرد: سياست هاي كلان كشور بايد در جهت توسعه IT جهت دهي شود تا بتوانيم قيمت نرم افزار را دركشور پايين بياوريم, چرا كه در تجارت جهاني نرم افزار, قيمت حرف اول را مي زند و كيفيت در مرحله بعدي اهميت, قرار دارد.
وي با اشاره به توانايي‌‏هاي شركت هاي خدمات اينترنتي گفت‌‏: بسياري از شركت‌‏ها, توانايي طراحي وب سايت‌‏هاي قوي, حتي براي بخش دولتي دارند, ولي مساله‌‏اي كه حايز اهميت است عدم دسترسي تمامي ارگان هاي دولتي به اينترنت است.





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مهندس سالمي در ادامه گفت‌‏: شركت ايران استاتيرا, در مناقصه اورژانس كشور برنده شده, اما عدم اتصال تمام بيمارستان‌‏ها به اينترنت باعث شده، بيماران نتوانند از طريق تلفن، درخواست تشكيل پرونده و يا بستري شدن راداشته باشند و اين باعث شده تا پيشرفت در توانايي‌‏ها در زمينه نرم افزار فايده‌‏اي در بر نداشته باشد.
وي با اعلام اين خبر كه مخابرات قصد دارد ISP هاي فعلي را تعطيل كند, گفت‌‏: ما در زمينه ارايه خدمات اينترنت با محدوديت هاي بسياري روبرو هستم و حتي زمزمه اين‌‏كه مخابرات قصد جمع كردن ISP ها را دارد, شنيده مي شود, در صورتي‌‏كه اگر مخابرات استفاده از اينترنت را آزاد اعلام كند ما به سرعت قادر به ايجاد امكانات جنبي هستيم.





















Copyright: gooya.com 2016