جمعه 13 شهریور 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سیستم رایانه ای آن لاین سرویس بهداشت ملی (NHS )در راه است، حمیده اسماعیلی، خبرگزاری سینا

اداره رسیدگی و بازبینی ملی- نگهبان مخارج اقتصادی دولت درحال بررسی روی یک برنامه 6 میلیارد و 200 میلیون پوندی برای نصب یک سیستم رایانه ای در NHS (سرویس بهداشت ملی) است.
به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از پایگاه اینترنتی بی بی سی آن لاین ، مطالعات و بررسی ها پیرامون این مهم که این سیستم آنلاین رایانه ای چگونه انتخاب شد و آیا ارزش هزینه این مبلغ هنگفت را داشت یا نه، کماکان از جانب مقامات اقتصادی دولت بریتانیا ادامه دارد.
مسئولان فناوری اطلاعات انگلیس اظهار داشتند:این سیستم به منظور ارتباط وبه هم پیوستن هر عمل جراحی GP (پزشک عمومی ) و بیمارستان در انگلستان و اماده کردن بایگانی اسناد انلاین برای بیشتر از 50 میلیون بیمار طراحی شده است.
دولت انگلیس امیدوار است که هر بیمار تا سال 2010 بایگانی ثبت اسناد پزشکی آنلاین خود را داشته باشد .
"ریچارد گرنجر" مدیر کل فناوری اطلاعات سرویس بهداشت ملی بریتانیا معتقد است که مردم به مزایای این سیستم خیلی زودتر یعنی تا سال 2005 واقف خواهند شد.
مقامات مسئول ادارات بهداشت اعلام کردند: این سیستم برای اولین بار اطلاعاتی را راجع به بیماران روی موبایل آنان ارسال خواهد کرد.
اما پزشکان می ترسند که راز بیمارانشان را از این طریق به مخاطره بیافتند.
به همین دلیل درهمایش پزشکی بریتانیا که ماه ژوئن برگزار شد پزشکان عمومی به این طرح تا زمانی که مطمئن شوند امنیت بیماران از هر لحاظ حفظ می شود رای ندادند .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مطالعات و تحقیقات ادارات بازپرسی ملی بریتانیا پیرامون بررسی های همه جانبه این طرح با چالش های جدیدی که آیا هزینه جدید برای راه اندازی این طرح و آموزش فراگیر آن کافی است و آیا می توان حمایت جامعه پزشکان را از این طرح برانگیخت کماکان ادامه دارد.
"پل برستو" سخنگوی لیبرال دموکرات اموربهداشتی گفت: این مسئله ریسک مهمی است که پروژه های فناوری اطلاعات ان را در بر گرفته است .
اینکه آیا می توان از پروژه های فناوری اطلاعات در این حد گسترده کمک گرفت یا نه و آیا ارزش این را دارد که این قبیل بودجه هایی برای آن صرف شود چالشی جدیدی است که به نحوی دولت بریتانیا را درگیر کرده است.





















Copyright: gooya.com 2016