سه شنبه 28 مهر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبير انجمن ISP هاي کشور درگفت و گو با ايلنا: ISP هاي کشور با خلاء قانوني مواجه هستند

تهران- خبرگزاري کار ايران

يکي از عمده‌‏ترين مشکلاتISP ها در کشور, نبود قوانين و مقررات شفاف در اين حوزه است.

مهندس رضا پارسا, دبير انجمنISP هاي کشور, درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاري کار ايران, ايلنا, ضمن اشاره به طرف قرارداد انجمنISP کشور که شرکت مخابرات و وزارت فناوري ارتباطلات و اطلاعات است, گفت: نبود مقررات مناسب در حوزه ICT باعث شده شرکت مخابرات ايران هم در نقش قانون‌‏گذار و ضابط ظاهر شود که اين براي ما مشکلات عديده‌‏اي را به وجود آورده است.
وي تصريح کرد: ما به عنوان يک صنف از مجلس شوراي اسلامي تقاضاي ايجاد قانون و مشخص شدن ميزان تخلفات و جرايم در بحث ترمينشن را کرديم ؛ چرا که بحث ترمينشن توسط وزارت فناوري ارتباطات و اطلاعات به دليل کاهش درآمد ارزي غيرمجاز اعلام شده است و اين موضوع هم براي ما ايجاد مشکل خواهد کرد, در صورتي که اگر ميزان تخلف و جرايم آن روشن شود, ما با مشکلات کمتري مواجه خواهيم شد.
وي, در ادامه به ضعف HOST داخلي اشاره کرد و افزود: ايجاد HOST قوي مستلزم وجود پهناي باند و ارزان است, در صورتي که اساساً اينترنت در کشور بسيار گران است.
همچنين, محيط HOST در کشور ما هيچ‌‏گونه توجيه اقتصادي ندارد و مضاف بر اينکه زيرساخت‌‏‌‏هاي آن هم به صورت مطلوب فراهم نشده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پارسا تصريح کرد: در حال حاضر تلفن اينترنتي از خارج به داخل و از داخل به خارج در تمام کشورهاي خارجي به صورت عمده انجام مي‌‏شود ؛‌‏ ولي نبود قانون مشخص و عدم زيرساخت‌‏هاي ارتباطي و مخابراتي در کشور باعث حذف اين مورد شده است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: تا هنگامي که ديتا سنتز (داده مرکزي), پهناي باند ارزان و زيرساخت‌‏هاي مخابراتي مطلوب در کشور مهيا نشود ايران, نه در زمينه ISP و نه در زمينه HOST داخلي حرفي براي گفتن نخواهيم داشت.





















Copyright: gooya.com 2016