چهارشنبه 13 آبان 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همایش نقش DC در توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات برگزار می شود، حامد شفیعی، خبرگزاری سینا

همایش نقش "Data center" در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات سوم آذر ماه توسط دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی و با همکاری پارک علمی فناوری پردیس برگزار می شود.
دبیر همایش نقش DC در توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات، تدوین استانداردها و ادبیات مشترک، جلوگیری از موازی کاری و اتلاف منابع، تشریح وظایف و تعریف ماموریت دستگاه ها را از اهداف این همایش عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار سینا به نقل ازشورای عالی اطلاع رسانی، "مرتضی مهدوی" گفت: جنبه های فنی و اجرایی DC و مدیریت و جنبه های حقوقی آن از عمده محورهای این همایش است.
وی اظهار داشت: در این همایش نمایندگان نهاد ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، بخش خصوصی و کارفرمایان شبکه های اینترنتی و سازمان آمار حضور خواهند داشت.
مهدوی افزود: دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش های مجلس و تمام وزارتخانه هایی که می توانند از DC استفاده کنند به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت رفاه و تامین اجتماعی و بانک ها از مخاطبان این همایش محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: سند راهبردی DC کشور، استراتژی و استانداردهای تامین DCهای کشور تدوین شده و علاوه بر بخشی از وظایف DC که به عهده بخش خصوصی است، تکفا علاوه بر اینکه مسوول مباحث امنیتی از لحاظ فیزیکی و امنیت اطلاعات است، مسوولیت استانداردهای امنیت دستگاه های دولتی را نیز عهده دار است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مهدوی با تأکید بر لزوم اهمیت دادن به مباحث امنیتی تصریح کرد: مقوله امنیت از موضوعات مهمی است که کمیته های مختلفی روی آن کار می کنند و نتایج گزارشات به صورت مقاله، CD یا مواردی از این قبیل ارایه می شود.
وی افزود: در این کمیته ها تجربه 9 کشور دنیا مطالعه شده که در این همایش ارایه می شود و مصوباتی که از همایش به دست می آید به عنوان سند راهبردی DC کشور به دستگاههای مختلف از طریق شورای عالی اطلاع رسانی ابلاغ می شود که لازم الاجرا خواهد بود.
دبیر همایش نقش DC در توسعه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه برای نخستین بار در همایش های ایران کمیته پیگیری تشکیل شده، اظهار داشت: این کمیته مقدمات تصویب سند ملی را دنبال می کند که مطالعات کشورها را آغاز کرده و بعد از پیگیری تا اجرا این کار را دنبال خواهد کرد.
همایش نقش DC در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مرکز فرهنگی نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود.





















Copyright: gooya.com 2016