جمعه 22 آبان 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آغاز حمله روباه موزيلا به IE، ايتنا

سرويس اخبار خارجي ايتنا - موسسه غير‌انتفايي موزيلا اولين نسخه مرورگر مرجع باز خود را عرضه كرد تا بدين ترتيب فرمانروايي محصول ديگري از مايكروسافت يعني Internet Explorer را به خطر بيندازد. شهرت FireFox 1.0 در دنيا به عوامل زيادي چون كيفيت بالاي آن مربوط است. آگاهي عموم از آسيب‌پذيري بيش از حد IE در برابر حملات نيز تاثير بسياري در اين امر داشته است.

علاوه بر اين مايكروسافت طي سه چهار سال اخير تغييرات چندان سازنده‌اي در ساختار و كد اصلي مرور‌گر خود ايجاد نكرده است؛ در مدت تنها 18 ماه شاهد ارائه سه وصله امنيتي بزرگ براي IE بوده‌ايم و هم‌اكنون عملا از همان مرورگري استفاده مي‌كنيم كه فرق چنداني با سال‌هاي گذشته خود ندارد. قطعا مايكروسافت دليل قانع‌كننده‌اي براي اين تعليق نخواهد داشت.

از طرفي بايد در نظر داشت كه مدت زيادي از عمر فاير‌فاكس نمي‌گذرد و آن‌چنان كه بايد، در برابر حملات هكر‌ها و كد‌هاي مخرب آنها قرار نگرفته است. علاوه بر اين سرمايه عظيمي كه مايكروسافت در راه بستن حفره‌هاي امنيتي IE صرف كرده و مي‌كند، نشان از آينده‌اي بي‌خطر براي اين نرم‌افزار دارد و نشان از اينكه افول آن ديگر رو به پايان است.

مهم‌ترين چيزي كه در اين ميان باعث تفاوت اين دو مرورگر مي‌شود، عدم پشتيباني فايرفاكس از فناوري ActiveX مايكروسافت و در نتيجه منتفي شدن يكي از راه‌هاي بالقوه نفوذ هكر‌ها به سيستم مي‌باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فاير‌فاكس 1.0 هم‌اكنون به دوازده زبان مختلف و براي سيستم‌هاي عامل ويندوز، لينوكس و Mac OS X آماده عرضه مي‌باشد. قيمت فاير‌فاكس بر روي لوح فشرده و به همراه دفترچه راهنما 15 دلار بوده و همچنين مي‌توان آن را از سايت mozilla.org به طور رايگان دانلود كرد.

فاير‌فاكس به عنوان يكي از محصولات مرجع-باز، همانطور كه قبلا هم گفته شد شامل يك pop-up blocker و چند محافظ در برابر phishing و spoofing مي‌باشد. امكان مروركردن چندين صفحه وب از طريق تنها يك پنجره و tab‌هاي مربوطه نيز يكي ديگر از امكانات جالب اين مرورگر است. شكاف امنيتي گزارش شده در مورد tabbed browsing نيز در نسخه نهايي فاير‌فاكس اصلاح شده است.

نسخه آزمايشي اين مرورگر كه از يك ماه پيش بر روي وب قرار داده شده بود بيش از 8 ميليون بار دانلود شده است.





















Copyright: gooya.com 2016