یکشنبه 22 آذر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رايانه‌‏هاي دست دوم دستگاه‌‏هاي دولتي تحويل مدارس مي‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

طي بخش‌‏نامه‌‏اي از سوي محمدرضا عارف, معاون اول رييس جمهور, كليه دستگاه‌‏ها مي‌‏توانند رايانه‌‏هاي دست دوم خود را در صورت تمايل با موافقت وزارت امور اقتصادي و دارايي به آموزش و پرورش واگذار كنند.

به گزارش ايلنا, با همكاري مركز فن‌‏آوري دانشگاه صنعتي شريف امكان استفاده از رايانه‌‏هاي دست دوم و تجهيز آنها براي استفاده از مدارس به وجود آمده است.
به گزارش نشريه برنامه, نظر به اينكه بنا به گزارش وزارت آموزش و پرورش استفاده از رايانه‌‏هاي دست دوم دواير دولتي در مدارس با همكاري مركز فن‌‏آوري دانشگاه صنعتي شريف امكان‌‏پذير شده است و تحقق اهداف برنامه توسعه فن‌‏آوري اطلاعات و ارتباطات در دستگاه گسترده وزارت آموزش و پرورش در گرو همكاري و مشاركت و مساعدت كليه وزارتخانه‌‏ها, سازمان‌‏ها, موسسات و شركت‌‏هاي دولتي است.
از طرفي با عنايت به اين كه مطابق مواد 107 و 109 قانون محاسبات عمومي (به شرح زير) اجازه داده شده است:
ماده 107 - انتقال بلاعوض اموال منقول دولت از يك وزارتخانه يا موسسه دولتي به وزارتخانه‌‏ها يا موسسه دولتي ديگر در صورتي امكان‌‏پذير خواهد بود كه علاوه بر موافقت وزارتخانه يا موسسه‌‏اي كه مال را در اختيار دارد, موافقت وزارت امور اقتصادي و دارايي قبلاً تحصيل شده باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ماده 109 - انتقال بلاعوض اموال منقول شركت‌‏هاي دولتي كه صددرصد سهام آنها متعلق به دولت است به وزارتخانه‌‏ها و موسسات دولتي بنا به تقاضاي وزير يا رييس موسسه دولتي مربوط و موافقت مجمع عمومي شركت و اطلاع قبلي وزارت امور اقتصادي و دارايي مشروط بر آنكه ارزش دفتري (قيمت تمام شده منهاي تجمع ذخيره استهلاك) اموالي كه در اجراي اين ماده انتقال داده مي‌‏شود, جمعاً از 50 درصد سرمايه پرداخت شده شركت تجاوز نكند, مجاز است.
بنابراين, كليه دستگاه‌‏هاي اجرايي با استفاده از اختيارات ياد شده نسبت به واگذاري رايانه‌‏هاي دست دوم به وزارت آموزش و پرورش همكاري كنند.
گفتني است, اين بخش‌‏نامه به شماره 46961 و به تاريخ 23/8/1383 به كليه دستگاه‌‏هاي دولتي ابلاغ شده است.





















Copyright: gooya.com 2016