دوشنبه 30 آذر 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهران، چشم انتظار اینترنت بی سیم، خبرگزاری سینا

در اختیار داشتن سرعت همان چیزی است که کاربران خانگی، اداری و تجاری همیشه در پی آن هستند تا با استفاده از آن زودتر به هدف برسند.
در حال حاضر بسیاری از کاربران از روش های دسترسی با استفاده از مودم ها و خط های تلفن به ستوه آمده اند و در پی آن هستند تا با استفاده از این راهکار و با سرعت مطلوب به پاسخ خود برسند.
ورود اتصالات بی سیم به دنیای ارتباطات، کاربران مشتاق زیادی را به خود جذب کرده و آنانی که روزانه با رایانه و اینترنت سر و کار دارند، از قطع شدن ها و وصل شدن های نابهنگام خسته شده اند و برای ورود شبکه های بی سیمی پر سرعت روز شماری می کنند.

بر اساس مطالعه ای که از سوی موسسه TNS Telecom انجام شده، سرمایه گذاری برای شبکه های بی سیم در مقایسه با شبکه های سیمی بیشتر شده و این به معنی نشانه های مثبتی برای دنیای بی سیم در آینده است.

تحلیل های TNS نشان از کاربرد رو به افزایش شبکه های بی سیم است به گونه ای که در سه ماهه دوم سال 2004، سی درصد سرمایه گذاری های انجام شده در سرویس های مخابرات متعلق به سرویس های بی سیم بوده است.

سرویس های بی سیمی در این مدت 29 درصد از سرمایه گذاری ها را به خود اختصاص دادند که در مقایسه با میزان سرمایه گذاری انجام شده در سه ماهه نخست در این سرویس ها 3 درصد کاهش داشته است.

اینترنت نیوز در این زمینه گزارش داد که با این حال شبکه های بی سیم از سرویس های تلفنی بی سیم در این زمینه عقب تر بوده اند.

بنا بر آخرین بررسی های انجام شده، یازده درصد کاربران گفته اند که برای اتصال به اینترنت هم از ارتباط سیمی استفاده می کنند هم از ارتباط بی سیم و 8 درصد گفته اند که تنها از اتصال wi-fi استفاده می کنند.

در ایران نیز شرکت داتک تنها شرکتی است که برای ایجاد شبکه بی سیم حرفه ای از سازمان تنظیم مقررات رادیویی در مرداد ماه سال جاری مجوز باند فرکانسی حرفه ای سه گیگ را در خواست کرد.

مدیر عامل شرکت داتک گفت: از سه ماه پیش مجور نصب و راه اندازی پروژه شبکه wireless در تهران آغاز شد.

"فریبرز نژاددادگر" در گفت و گو با خبرنگار سینا افزود: چون نصب تجهیزات ADSL در تهران به کندی پیش می رود و بیشترین متقاضیان اینترنت پرسرعت و بخش عمده ای از تجارت در تهران رخ می دهد بنابراین همزمان با نصب تجهیزات ADSL به فکر راه اندازی شبکه ای پرسرعت و با پهنای باند زیاد افتادیم.

وی هدف از راه اندازی شبکه بی سیم در تهران را ایجاد backboneی بی سیم با حجم پهنای باند زیاد ذکر کرد و افزود: در حال حاضر حجم پهنای باند بر روی شبکه بی سیم 100 مگابیت است.

نژاددادگر ادامه داد: طبق تقسیم بندی هایی که شده در 12 منطقه تهران BTSها نصب شده و به راحتی می توانیم به هر متقاضی سرویس point to point ارتباطی دهیم و حتی محدوده جاده مخصوص کرج را هم تحت پوشش قرار دهیم.

وی تصریح کرد: این شبکه یک اینترنت wireless است که مودم wi-fi دارد و اگر در محدوده ای که BTSها قرار داده شده، مودم نزدیک پنجره قرار گیرد، برای برقراری ارتباط کافی است.

مجری پروژه شبکه wireless، در خصوص فراهم کردن امنیت در این شبکه گفت: هیچ جای دنیا در فلسفه ارایه سرویس اینترنت، امنیت به این معنا وجود ندارد و فردی که نسبت به وجود امنیت در شبکه خود حساس است می تواند از پروتکل SLS استفاده کند.

وی، بستر ایجاد امنیت را یک ارزش افزوده دانست و افزود: این امنیت برای کاربر اینترنتی در لایه application کاربردی ندارد.

نژاددادگر خاطر نشان کرد: در صورت درخواست کاربر می توان امنیت مورد نیاز وی را به ازای نوع سرویسی که ارایه می شود، تامین کرد.

وی از دیگر اهداف راه اندازی شبکه بی سیم در تهران را ارایه سرویس و ارتباط point to point برای پهنای باند اختصاصی که برخی سازمان ها در سازمان خود توزیع کنند، عنوان کرد.

نژاددادگر گفت: عدم وجود چنین سرویسی در ایران سبب شده که خیلی از سازمان ها که نیاز به ارتباطات اینترنتی دارند از ماهواره و accessهای رادیویی استفاده کنند که با مشکلات فراوانی نیز روبرو هستند.

وی گفت: از دی ماه که ارایه این سرویس آغاز می شود به 5 هزار کاربر سرویس 64k ارایه خواهد شد.

نژاددادگر افزود: راه اندازی سيستم بی سيم (وايرلس) و فروش اشتراک آن از 15 دی ماه سال جاری آغاز می شود.

وی ادامه داد: سرويس اينترنت بی سيم در باند UHF فعاليت وايرلس حرفه ای خواهد داشت و با نصب دستگاهی به نام CPE در منازل مشتركان و آنتن های BTS در مراكز مختلف، مشكلات دسترسی به كاربر نهايی ساده می شود.
مدیرعامل شرکت داتک، پهنای باند قابل ارائه در اين سيستم را تا 8Mbps به صورت نامتقارن دانست و گفت: سرعت در نظر گرفته شده برای مصرف كنندگان خانگی محدود است و از 128k تا 512k است.

مجری پروژه راه اندازی اینترنت بی سیم، هزینه استفاده از اين سرويس را برای مشتريان خانگی، پرداخت ماهانه 40 هزار تومان عنوان کرد و افزود: برای استفاده در ساير مصارف با توجه به نوع مصرف و ميزان سرعت، قيمت گذاری صورت می گيرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نژاددادگر تصريح كرد: در فاز نخست اين پروژه منطقه ای برابر 600 كيلومتر مربع از جنوب تا خيابان كريمخان، از غرب تا شهرک قدس، از شرق تا پاسداران و از شمال تا شمالی ترين نقطه شهر تهران برای ايجاد فضای فركانسی و فعاليت شركت در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از دو برابر شدن مساحت تحت پوشش این شبکه در فاز دوم این طرح در سال آینده خبر داد.





















Copyright: gooya.com 2016