شنبه 26 دی 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علي اكبر جلالي: بهتر است به جاي برخورد با وبلاگ‌نويسان به هدايت اين سيستم پرداخته شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس نگاهي به وبلاگ‌ها

عضو هيات علمي دانشگاه علم و صنعت، گفت: وبلاگ بستري است كه زندگي زنان جهان را در آينده‌اي نزديك متحول خواهد كرد.

”دكتر علي اكبر جلالي” در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ”نگاهي به وبلاگ‌ها”ي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه توسعه‌ي فناوري اطلاعات و ارتباطات نقش حضور زنان را در جامعه‌ي سايبر افزايش مي‌دهد، اظهار داشت: در بسياري از كشورها مانند عربستان سعودي كه تقريبا زنان در محيطهاي اجتماعي نسبت به ساير جوامع حضور كمتري داشتند اين روزها حضورشان بيشتر شده و حداقل مي‌توانند نظرات خود را در مسائل مربوط به زنان ابراز كنند.

وي، با بيان اينكه وبلاگ‌نويسي در اينترنت از سوي زنان گسترش روزافزوني يافته، گفت: سادگي وبلاگ نويسي و علاقه‌مندي انسان به مطرح كردن نظرات خود پيرامون موضوعات مرتبط با زندگي خود از سويي ديگر باعث اين توسعه شده‌است.

وي، يادآورد شد: وبلاگ‌نويسي در آينده نظمي بر اساس علاقه‌مندي وبلاگ‌نويسان خواهد يافت مثلا گروهي از وبلاگ‌نويسان در آموزش و گروه ديگري در اقتصاد و گروهي نيز در مسائل وروزش فعال مي‌شوند و در نتيجه دانش و تخصصي انديشيدن در مجموعه‌ي فعاليت‌ها ارتقاء مي‌يابد كه اين براي هر كشوري مي‌تواند بسيار مهم باشد.

جلالي، تصريح كرد: بهتر است كه در كشور ما نيز به جاي برخورد با وبلاگ‌نويسان به هدايت اين سيستم بپردازيم و با راه‌كارهاي علمي روشي هدايت شده را در درون جامعه به وجود آوريم تا وبلاگ نويسان نيز باري به هر جهت ننويسند و در يك چارچوب مشخص كه منافع و هويت ملي نيز حفظ شود عمل كنند.

وي، با اظهار تاسف از اينكه در كشور ما سازماني كه بتواند هدايتگر پديده‌هاي جديد باشد وجود ندارد، ابراز داشت: اين‌گونه پديده‌ها در ابتدا به صورت خودجودش از ميان مردم آغاز و توسط دولتمردان مورد برخورد قرار مي‌گيرد در صورتي كه مسوولان فرهنگي جامعه بايد زمينه را براي حضور منطقي اين‌گونه پديده‌ها به وجود آورند.

رئيس پژوهشكده‌ي IT دانشگاه علم و صنعت با اشاره به موضوع چت و با بيان اينكه مزيت‌هاي زيادي از طريق چت مي‌توان در اختيار داشت، اظهار داشت‌:‌ متاسفانه واژگان چت كردن در كشور ما مفهومي منفي به خود گرفت كه اين منجر شد تا نتوانيم آن‌طور كه شايسته است از اين پديده به خوبي استفاده كنيم.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: در مورد وبلاگ‌نويسي نيز همين بحث دوباره در حال تكرار است و گويي وبلاگ‌نويسي امري منفي و مخالف با امنيت ملي است در حالي كه دقيقا برعكس است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جلالي، خاطرنشان كرد: اگر جامعه‌اي علاقمند به زنده و پويا بودنش دارد بايد از نظرات شهروندان خود چه در جنبه‌هاي مثبت و چه منفي استفاده كند و حداقل به جامعه‌ي خود بفهماند كه عناصر امنيت ملي چه هستند كه نبايد عليه آن‌ها نوشت، زيرا بسياري از وبلاگ‌نويسان با قصد خير و نظر مثبت گاها شايد اقدامي را انجام دهند كه از ديد بعضي مسوولان خلاف باشد، بنابراين بهتر است آن موارد خلاف هر چه زودتر به اطلاع همه برسد تا خطايي از اساس صورت نگيرد و پديده‌هاي خوبي مانند وبلاگ به صورت منفي در سطح جامعه مطرح نشود.





















Copyright: gooya.com 2016