سه شنبه 13 بهمن 1383   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فردا جشنواره و نمایشگاه نرم افزارهای چند رسانه های و رسانه های دیجیتالی آغاز به کار می کند

مراسم افتتاحیه دومين جشنوارهي نرمافزارهاي چند رسانه اي و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتالي فردا با حضور معاون رییس جمهور, نماینده ویژه رییس جمهور و وزیر ارشاد برگزار می شود

مراسم افتتاح دومین جشنواره نرم افزارهای نرم افزاری با حضور معاون ریاست جمهوری و رییس شورای عالی جوانان, نماینده ویژه رییس جمهور در امور فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی انفورماتیک فردا چهارشنبه در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.
نمایشگاه رسانه های دیجیتالی ، در طی پنچ روز برگزاری در برگیرنده کلیه محصولات نرم افزاری و سخت افزاری در شاخه نرم افزارهای چندرسانه ای و رسانه های دیجیتالی است و کلیه موسسات و شرکتهای نرم افزاری، سخت افزاری، اینترنتی و خدماتی با ارائه نرم افزار و یا سخت افزار در بخش نمایشگاهی شرکت کرده اند.
ارتقاء، جهتدهي، ارزيابي و تشويق توليدكنندگان نرمافزارهاي چند رسانهاي و ارائه دهندگان اینترنتی، شناسايي توانمنديها و جلب مشاركت بخش خصوصي و سرمايهگذاران جهت توسعه دامنه توليد نرمافزار و خدمات مهندسی و اینترنتی، بسترسازي مناسب جهت فعاليتهاي اقتصادي سودآور در زمينه تكنولوژي اطلاعات و حوزه فرهنگ و هنر، ايجاد محيطي براي تبادل اطلاعات و ترويج استانداردها ، ترغيب جوانان به آشنايي و توليد محصولات مولتي مديا و حمايت از حركتهاي آماتوري و ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی اینترنتی و حاملهای دیجیتالی از اهداف در برگزاری جشنواره نرمافزارهاي چند رسانهاي و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی عنوان شده است.
تهيه بانك اطلاعاتي از بهترين توليدات نرمافزارهاي مالتي مديا، شرکتهای فعال در حوزه اینترنت، موسسات و شرکتهای فعال در فضای رسانه های دیجیتالی، شناسايي نيروهاي خبره و شركتهاي برتر، جلب نظر سرمايهگذاران و شركتهاي خارجي علاقمند به سرمايهگذاري در صنعت IT نرمافزاري ـ سختافزاري) مطرح كردن جايگاه ايران در عرصههاي نوين و بازيابي جايگاه علمي، صنعتي، صادراتي، در شاخه انفورماتيك و توليدات فرهنگي با استفاده از امکانات دیجیتالی، زمينهسازي برگزاري جشنواره بصورت بينالمللي و ايجاد رونق در بازار ايران را می توان از دیگر محورهایی اصلی برگزاری این رویداد مهم صنعت نرم افزاری برشمرد.
"محسن ميرابراهيمي" دبیر جشنواره در گفتوگو با خبرنگار ما افزود: با برگزاری مراسم افتتاحیه, جشنواره و نمایشگاه نرم افزارهای چند رسانه ای و دیجیتالی با تعداد 182 شركت نرم افزاری و چند رسانه ای و 459 نرمافزار راه يافته به بخش داوري جشنواره و 20 مقاله تاييد شده در بخش سمینارهای عملی و آموزشی به فردا چهارشنبه به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.
به گفته وی نمايشگاه رسانههاي ديجيتالي با مشاركت 20 وزارتخانه و سازمان و نهاد دولتي و عمومي مختلف از 14 تا 18 بهمنماه در محل دائمي نمايشگاههاي بينالمللي برگزار می شود.
ميرابراهيمي افزود: هزينهي غرفهها با احتساب غرفهسازي، اينترنت و امكانات حاضر مانند كافينتها، كارگاههاي علمي و دائمي مانند كارگروه كودكان و اينترنت و بخش داوري و مسابقه و همچنين سمينارها و مقالات با هزيه 35هزار تومان واگذار شد كه عمدتا با 10 تا 25 درصد تخفيف براي سازمانهاي عامالمنفعه و يا نشريات الكترونيكي به صورت رايگان واگذار شد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره و نمایشگاه با موضوع خاص نرم افزار بزرگترین رویداد نرم افزاری در کشور است, اظهار امیدواری کرد : با برگزاری این نمایشگاه و جشنواره در سال جاری و استمرار آن در سالهای آینده, صنعت نرم افزاری و چند رسانه ای کشور بتواند استعدادها و پتانسیل های موجود در جامعه و متخصصان را شکوفا کرده و در آینده نزدیک شاهد صدور محصولات نرم افزاری با ارقام قابل قبول ملی و بین المللی به کشورهای خارجی نبز باشیم.

نمایشگاه نرم افزارهای چند رسانه ای نمادی از تلاشهای ایران برای دستابی به جامعه اطلاعاتی است
نماینده ویژه رییس جمهور در امور فناوری اطلاعات در خصوص برگزاری این جشنواره و نمایشگاه گفته بود, تلاشهای مختلفی در جهت ایجاد دسترسی دستگاههای دولتی, مردم و بخشهای خصوصی به فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور د رحال انجام است که جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی می تواند نمادی از این تلاشها را منعکس کند.
مهندس نصرالله جهانگرد با اشاره به اینکه بر اساس آرمانها ، اهداف كلي و جزيي و برنامه عمل و همچنين بندهاي 11تا 16 بيانيه اجلاس سران جامعه اطلاعاتي، " تشويق ايجاد محتوا و استقرار شرايط فني براي تسهيل حضور و استفاده از همه زبانها در اينترنت " و " تضمين اين كه بيش از نيمي از مردم جهان به فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي دسترسي داشته باشند" از اولویتهای اساسی حرکت در تحقق جامعه اطلاعاتی است.
وی با اشاره به سرفصل " هويت و تنوع فرهنگي، تنوع زباني و محتواي محلي " در رهنمودهای برنامه های اجلاس سران جامعه اطلاعاتی تصریح کرد: "تنوع زباني و فرهنگي در عين احترام به هويت فرهنگي ، سنن و مذاهب، از جمله بنيادهاي اساسي شكل گيري جامعه اطلاعاتي مبتني بر گفتگوي ميان فرهنگها و همكاريهاي منطقه اي و بين المللي است كه خود عامل مهمي نيز در توسعه پايدار است".
به گفته وی بر همین اساس , ايجاد خط مشي هايي براي پاسداشت ، حفظ ، ترويج و تقويت فرهنگي و زباني و ميراث فرهنگي در جامعه اطلاعاتي كه شامل تشويق دولتها به طراحي خط مشي هاي فرهنگي براي ترويج توليد محتواهاي علمي ، فرهنگي و آموزشي و همچنين توسعه فرهنگ محلي متناسب با بستر فرهنگي و زباني كاربران است, نيز از جمله وظایف دولتها در راستای تحقق جامعه اطلاعاتی عنوان شده است.
به گفته وی جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی فرصتی مناسب و مغتنمی است که تلاشهای انجام شده در کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از منظر چشم اندازهای برنامه های جامعه اطلاعاتی مورد ارزیابی قرار گیرد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از محل بودجه های تکفا به محصولات برتر نمایشگاه نرم افزارهای چند رسانه ای وام کم بهره داده می شود

معاون دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی اعلام کرد: بر اساس سیاستهای طرح تکفا و با هماهنگی انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و در راستای تشویق شرکتهای نرم افزاری به 10 محصول تولیدی برتر در 10 رشته شرکت کننده در جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی در وامهای کم بهره چهار درصدی اختصاص می یابد.
به گفته مهندس خسرو سلجوقی به محصولات برتر رتبه اول در این جشنواره مبلغ 200 میلیون ریال , به محصولات رتبه دوم مبلغ 150میلیون ریال و به محصول رتبه سوم منتخب جشنواره مبلغ 100 میلیون ریال اختصاص خواهد یافت.
به گفته وی بر اساس هماهنگی انجام شده نحوه و چگونگی پرداخت این وام ها برای تسهیل در روند اداری فقط با معرفی دبیرخانه جشنواره به شورای عالی اطلاع رسانی و بدون بررسیهای بعدی و معمول در شورای عالی اطلاع رسانی انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد همین امر باعث خواهد شد دریافت این وامها که به صورت دو ساله پرداخت خواهد شد برای تولیدکنندگان برتر جشنواره چند رسانه ای سهل الوصول گردد.
سلجوقی تصریح کرد به محصولات برتر در این 10 رشته از رتبه چهارم تا دهم نیز لوح تقدیر و جوایز نقدی دیگری در راستای تشویق و حمایت از صنعت نرم افزار داده خواهد شد.

حضور مجمع ناشران الکترونیک نیز با 170 شرکت عضو

دبیر مجمع ناشران الکترونیک در این خصوص می گوید: این مجمع با 170 شرکت عضو خود سعی می کند با حضوری فعال در جشنواره ملی نرم افزارهای چندرسانه ای و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی نقش خود را در بسترسازی لازم برای توجه بیشتر به تولید محتوا در محیط دیجیتالی و اینترنت در کشور ایفا کند.
ولی الله قدیمی با اشاره به اینکه مجمع ناشران با ارائه حداقل 1200 محصول تولیدی در زمینه های آموزشی, فرهنگی, مذهبی و علمی در جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای شرکت می کند, اظهار امیدواری کرد: با حضور فعال مجمع ناشران و سایر شرکتها و موسسات خدماتی فضای دیجیتالی، رونق ویژه ای را در جشنواره و نمایشگاه شاهد باشیم.
وی افزود: جشنواره ملی نرم افزارهای چندرسانه ای و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی فرصت مغتنمی است که با انسجام ملی و مشارکت سازمانهای مختلف, تعاملی متقابل بین تشکلهای حرفه ایی و خصوصی و بخش دولتی در سطحی وسیع و گسترده شکل فراهم شود.

ارایه خدمات آن لاین در نمایشگاه و جشنواره

از ویژگیهای دیگر برگزاری دومین دوره نرم افزاریهای چند رسانه ای ارایه خدمات آن لاین در دوران برگزاری است که در این خصوص می توان به فروش اینترنتی محصولات مجمع ناشران الکترونیک, فروش اینترنتی بلیط قطار شرکت رجا و ارایه خدمات الکترونکی پلیس + 10 از شامل ارایه خدمات مربوط به گذرنامه, خلافی خودرو , نظام وظیفه و.. اشاره کرد.


برگزاری سمینار تشریح مراحل خرید 850 میلیون تومان محتوای دیجیتالی و اینترنتی

از دیگر ویژگیهای دومین دوره برگزاری نمایشگاه و جشنواره نرم افزارهای چند رسانه ای و دیجیتالی می توان به حضور فعال و پررنگ موسسه تبیان و همچنین برگزاری سمینار تشریح مراحل خرید 850 میلیون تومان محتوای دیجیتالی و اینترنتی اشاره کرد که قرار است برای مخاطبان و کارشناسان و بازدیدکنندگان در ایام برگزاری نمایشگاه اشاره کرد.
مدیرعامل موسسه فرهتگی و اطلاع رسانی تبیان در این خصوص با اشاره به حضور موسسه تبیان در جشنواره و نمایشگاه رسانه های دیجیتالی اعلام کرد: در راستای تحقق سیاستهای کلان شبکه های اطلاع رسانی مصوب مقام معظم رهبری مبنی بر حضور فعال و اثر گذار در شبکه های جهانی و حمایت از بخش های دولتی و غیر دولتی در زمینه تولید و عرضه اطلاعات و خدمات ضروری و مفید با تاکید بر ترویج فرهنگ اسلامی ، با حمایت و همکاری دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مقرر شده است در سال جاری 8 میلیارد و 500میلیون ریال برای خرید محتوای دیجیتالی توسط موسسه تبیان انجام شود.





















Copyright: gooya.com 2016