یکشنبه 18 اردیبهشت 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرم‌افزار جديد رايانه را در برابر ويروس هاي شناسايي نشده محافظت مي‌كند، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۱۸‬
علمي. جامعه اطلاعاتي
يك شركت توليدكننده نرم‌افزارهاي ضد ويروس ادعا كرده‌است كه محصول جديدش مي‌تواند به طور صد در صد، رايانه كاربران را در برابر تمامي ويروسها و "اسپاي‌ور"هاي جديدي كه هنوز شناسايي نشده‌اند، محافظت كند.

به گزارش سايت اينترنتي نيوزفكتور، شركت توليدكننده نرم‌افزارهاي ضد ويروس "پاندا" ادعا كرد كه نگارش جديد نرم‌افزار امنيتي جديدش با نام "ترو پري‌ونت"(‪ (TruPrevent 2.0‬مي‌تواند حتي بدون نياز به "به روز شدن"، رايانه كابران را در برابر ويروسهاي جديد و ناشناخته و نرم‌افزارهاي مخرب موسوم به "اسپاي‌ور" محافظت كند.

در حال حاضر تقريبا تمامي نرم‌افزارهاي ضد ويروس، تنها قادرند ويروسهايي را كه تا آن لحظه شناسايي شده و كد آنها در نرم‌افزار ضد يروس موجود در رايانه به روز شده‌است، شناسايي و متوقف كنند.

از سوي ديگر چند شركت بزرگ توليدكننده محصولات امنيتي از جمله "سيمانتك"، "مك‌آفي"، "ترند مايكرو" و "سيسكو" نيز اقدام به طراحي نرم‌افزارهاي هوشمندي كرده‌اند كه قادرند از رفتار غير عادي يك كد، به آلوده بودن آن پي ببرند اما هيچ‌كدام از اين شركتها تاپيش از اين كارامد بودن صد در صد ضد ويروسهاي هوشمند خود را ادعا نكرده‌اند و محصول جديد "پاندا" در نوع خود منحصر به فرد است.

شركت "پاندا" اعلام كرده كه محصول "ترو پري‌ونت" از نوعي هوش مصنوعي براي شناسايي رفتار مشكوك رايانه استفاده مي‌كند.

هم‌اكنون از زمان شناسايي يك ويروس رايانه‌اي جديد تا طراحي و انتشار ضد ويروس آن توسط شركتهاي توليدكننده نرم‌افزارهاي ضد ويروس، دست كم ‪ ۱۶‬ساعت به طول مي‌انجامد و در اين مدت رايانه‌هاي كاربران كه نرم‌افزارهاي آنتي‌ويروسشان هنوز ويروس جديد را نمي‌شناسند، آسيب پذيرند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از آنجا كه ‪ ۱۶‬ساعت براي انتشار گسترده ويروسهاي سريع و جديد امروزي زمان زيادي است، نرم‌افزار جديد "پاندا" براي محافظت در برابر اين قبيل حملات كارايي خواهد داشت.

هنوز مشخص نيست نرم‌افزار امنيتي جديد "پاندا" كه در پس زمينه به طور مداوم به بررسي فايلها اجرا شده در رايانه مي‌پردازد، چه ميزان از توان محاسباتي پردازنده رايانه را به خود اختصاص داده و از سرعت رايانه خواهد كاست.

موسسه تحقيقاتي مستقل "آي سي اس اي"، با بررسي نرم‌افزار "ترو پري‌ونت" شركت "پاندا" ميزان كارايي اين محصول را براي متوقف ساختن ويروسها و اسپاي‌ورهاي ناشناخته، ‪ ۹۸‬درصد اعلام كرده‌است.





















Copyright: gooya.com 2016