چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گوگل يك نرم‌افزار جستجوگر دسكتاپ ويژه فعاليت هاي تجاري عرضه كرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۲۸‬
علمي. جامعه اطلاعاتي.

شركت "گوگل" روز سه‌شنبه نرم‌افزار جستجوگر دسكتاپ جديدي را عرضه كرد كه به كاربران سازمان‌ها و ادارات اجازه مي‌دهد اطلاعات مورد نياز خود را در اينترنت، هارد ديسك رايانه، ميل باكس و همچنين شبكه‌هاي رايانه‌اي داخلي جستجو كنند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، شركت "گوگل" چندي پيش نرم‌افزار جستجوگر دسكتاپ ويژه استفاده در رايانه‌هاي شخصي كاربران خانگي را عرضه كرده بود و نگارش جديد اين نرم‌افزار به ويژگي‌هاي بيشتري مجهز شده كه جستجوهاي مربوط به فعاليتهاي شغلي كاربران را تسهيل مي‌كند.

شركت "گوگل" اعلام كرده‌است كه تمامي اطلاعات جمع‌آوري و فهرست شده توسط اين نرم‌افزار تجاري جديد، به منظور حفظ اطلاعات محرمانه به صورت رمزنگاري شده ذخيره مي‌شوند.

شركت "مايكروسافت" نيز به عنوان بزرگترين توليدكننده نرم‌افزار در جهان در همين هفته نگارش نهايي نرم‌افزار جستجوگر "دسكتاپ" خود را عرضه كرد و اعلام نمود كه نگارش ويژه استفاده در رايانه‌هاي ادارات و سازمانها از اين جستجوگر دسكتاپ را نيز به زودي ارائه خواهد داد.

گفتني است "گوگل" داراي قدرتمندترين موتور جستجوي اينترنتي، اولين شركت بزرگ رايانه‌اي بود كه نگارش آزمايشي نرم‌افزار جستجوگر "دسكتاپ" خود را عرضه كرد و شركت "ياهو" نيز نگارش آزمايشي نرم‌افزار مشابه خود را در ماه ژانويه، ارائه كرده بود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در حالي كه سه شركت "مايكروسافت"، "گوگل" و "ياهو" رقابت خود را براي جلب كاربران بيشتر به نرم‌افزارهاي جستجوگر دسكتاپ خود شدت بخشيده‌اند، شركت "اپل" نيز جديدترين نگارش سيستم‌عامل خود به نام "تايگر" را به يك ابزار جستوگر دسكتاپ بسيار سريع و قدرتمند به نام "اسپات لايت" مجهز كرده‌است.

جستجوگر دسكتاپ جديد "گوگل" هم‌اكنون به صورت رايگان از اينترنت قابل دريافت است.





















Copyright: gooya.com 2016