پنجشنبه 5 خرداد 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاديه اروپا براي امپراتوري بيل گيتس يك هفته مهلت تعيين كرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۰۴‬
داخلي. علمي. جامعه اطلاعاتي.

اتحاديه اروپا براي امپراتوري بيل گيتس يك هفته مهلت تعيين كرد.

توليدكنندگان نرم افزار در اروپا گلايه كرده‌اند به كدهاي سيستم عامل ويندوز دسترسي ندارند.

به گزارش پايگاه اينترنتي بي‌بي‌سي، كميسيون اروپا اعلام كرد كه شركت مايكروسافت، بزرگترين توليدكننده نرم افزار در دنيا، فقط يك هفته وقت دارد با مقامات اروپايي درباره مناقشه ديرينه خود با آنها بر سر قوانين ضد انحصار به توافق برسد.

اين ضرب الاجل به حكمي در سال ‪ ۲۰۰۴‬بازمي گردد كه اين كميسيون به موجب آن، مايكروسافت را بخاطر سواستفاده از سلطه‌اش بر بازار مقصر دانست.

كميسيون اروپا از اين شركت آمريكايي خواسته است سياستهاي خود را با مقررات اتحاديه اروپا همسو كند.

مايكروسافت مي‌گويد در اين راه گامهايي برداشته است ولي بروكسل ابراز نارضايتي كرده است.

"نيلي كروس"، كميسر رقابت در اتحاديه اروپا اعلام كرد: "ما منتظريم تا مديران مايكروسافت تكاليفشان را انجام دهند."
بروكسل علاوه بر تعيين جريمه‌اي ‪ ۶۴۰‬ميليون دلاري در مارس ‪ ۲۰۰۴‬براي مايكروسافت، از اين غول نرم افزارسازي خواست كه رمزهاي بنيادين سيستمهاي نرم افزاري خود را به روي رقبا بگشايد.

توليدكنندگان نرم افزار در اروپا گلايه كرده‌اند كه به كدهاي سيستم عامل ويندوز، ساخت مايكروسافت، دسترسي ندارند.

مايكروسافت همچنين دستور يافته است نسخه‌اي از ويندوز را بدون نرم افزار پخش فيلهاي صوتي و تصويري (مديا پلير) به بازار عرضه كند.

طبق قوانين اتحاديه اروپا، كميسيون اروپا مي‌تواند تا پنج درصد از درآمد روزانه جهاني مايكروسافت را به ازاي هر روز تاخير در اجراي حكمش مطالبه كند.

خانم كروس گفت "هنوز زود" است كه بگويد آيا پرونده مايكروسافت از نو گشوده خواهد شد يا خير.

كميسيون اروپا مي‌گويد كه مايكروسافت مرتكب چهار فقره تخلف شده است.

طبق قوانين اتحاديه اروپا، كميسيون اروپا مي‌تواند تا پنج در صد از درآمد روزانه جهاني مايكروسافت را به ازاي هر روز تاخير در اجراي حكمش مطالبه كند.

چهار تخلف عنوان شده اين است كه اين شركت آمريكايي براي شركتهايي كه مي‌خواهند براي پروتكلهاي اطلاعاتي مايكروسافت مجوز صادر كنند، دسترسي به اسناد مربوط را دشوار كرده است.

تخلف دوم اين است كه شركتهايي كه مي‌خواهند مجوز بگيرند، بايد مبالغ هنگفتي را بپردازند كه شامل مواردي مي‌شود كه آنها نيازي ندارند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تخلف سومي كه كميسيون اروپا در مورد مايكروسافت به آن معتقد است كه طراحان نرم افزارهاي منبع باز كه براي ارايه خدمات نرم افزاري به رايانه هاي سرور با مايكروسافت رقابت مي‌كنند، نمي‌توانند به پروتكلها دسترسي داشته باشند.

چهارمين تخلف اين است كه ميزان مبلغي كه مايكروسافت براي استفاده از نرم افزارهايش مطالبه مي‌كند، "غيرقابل قبول" است.

ناهمخواني نرم‌افزارها از دير باز بزرگترين اتهامي بوده است كه به اين شركت مستقر در سياتل وارد شده است كه نوددرصد رايانه‌هاي جهان از برنامه ويندوز آن استفاده مي‌كنند.

سلطه مايكروسافت بر بازار سرورها (رايانه‌هاي بزرگي كه داده‌ها را نگهداري و توزيع مي‌كنند) و نرم افزارهاي صوتي و تصويري چندان محسوس نيست.

كميسيون اروپا مي‌گويد كه مايكروسافت در هردو مورد، عرصه را براي ساير كشورها جهت همخواني‌سازي برنامه هايشان با برنامه ويندوز دشوار كرده و در نتيجه بازار آنها را محدود و سهم بازار خودش را تقويت كرده است.

طبق قوانين اتحاديه‌اروپا، شركتهاي مسلط بر بازار در بكارگيري قدرتشان براي اعمال فشار بر سهم بازار شركتهاي ديگر با محدوديت مواجه اند.





















Copyright: gooya.com 2016