یکشنبه 8 خرداد 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"نوكيا" نخستين رايانه جيبي ويژه اتصال به اينترنت خود را معرفي كرد، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۳/۰۸‬
علمي. جامعه اطلاعاتي.

شركت "نوكيا" براي نخستين بار يك رايانه جيبي ويژه اتصال به اينترنت از طريق اتصالات بي‌سيم باند پهن ارايه كرده است كه قابليت شماره‌گيري (تلفن) ندارد و از سيستم عامل "لينوكس" استفاده مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، اين دستگاه جديد با نام "نوكيا ‪ "۷۷۰‬يك نمايشگر ‪ ۴‬اينچي دارد كه مي‌تواند صفحات اينترنتي را نمايش دهد.

ارايه محصول جديد از سوي بزرگترين توليدكننده گوشي‌هاي تلفن همراه در جهان نشان مي‌دهد شركت فنلاندي "نوكيا" در حال تغيير رويه در زمينه تمركز روي گوشي‌هاي تلفن همراه و روي آوردن به توليد ساير انواع تجهيزات ديجيتالي است.

شركت "نوكيا" در دستگاه "نوكيا ‪ "۷۷۰‬از همان نگارش سيستم عامل لينوكسي استفاده كرده است كه در رايانه‌هاي شخصي نيز به صورت استاندارد مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اين امر نيز خود يك نوآوري محسوب مي‌شود.

"نوكيا" اعلام كرده است محصول جديد در سه ماهه چهارم سال ميلادي جاري عرضه خواهد شد و دارندگان اين دستگاه قادر خواهند بود در سال ‪ ۲۰۰۶‬نگارش جديدتر نرم‌افزار آن را دريافت كرده و به قابليتهاي جديدي نظير استفاده از تلفن اينترنتي (‪ (VoIP‬دست پيدا كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شركت "نوكيا" وب سايت جديدي را نيز ويژه حمايت از سيستم عامل داراي كد باز محصول جديد خود راه‌اندازي كرده است كه كاربران مي‌توانند با استفاده از آن، شركت "نوكيا" را در بهبود اين نرم‌افزار ياري دهند.

در حال حاضر از هر سه كاربر تلفن همراه در جهان، يك نفر از گوشي‌هاي موبايل "نوكيا" استفاده مي‌كند و كارشناسان عقيده دارند در سال ‪ ۲۰۰۵‬بيش از ‪ ۷۰۰‬ميليون گوشي موبايل در جهان به فروش خواهد رسيد.

شركت "نوكيا" پيش از اين نيز با توليد گوشي‌هاي "ان-گيج"(‪ (N-Gage‬كه داراي قابليتهاي بازي‌هاي رايانه‌اي پيشرفته بود و سپس با توليد يك گوشي تلفن همراه چند رسانه‌اي مجهز به پخش تصاوير ويديويي تلاش كرده بود فعاليت خود را در كنار در دست داشتن بازار تلفن همراه به خارج از اين بازار گسترش دهد، اما اين شركت با ارايه محصول جديد "نوكيا ‪ ،"۷۰۷‬به طور كامل از بازار تلفنهاي همراه خارج شده و وارد دنياي رايانه‌هاي جيبي شده است.





















Copyright: gooya.com 2016