دوشنبه 23 خرداد 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در ويندوز لانگ هورن كاربران تصاوير را به دلخواه خود ويرايش مي‌‏كنند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

مايكروسافت در صدد است از طريق قرار داد با شركت‌‏هاي توليد دوربين عكاس امكان ويرايش فورمت‌‏هاي مختلف را فراهم كند.
به گزارش ايلنا، نسخه جديد ويندوز معروف به لانگ هورن داراي ابراز جديد براي ساخت از تصاوير غير فشرده دوربين‌‏هاي ديجيتالي است كه مي‌‏تواند تغييرات اساسي را در نحوه ذخيره و ويرايش تصاوير ايجاد كند.

مايكروسافت چند روز پيش اعلام كرد: با شركت‌‏هاي توليد دوربين نيكون، كانن، فوجي و شركت نرم افزاري ADOBE قرار دادهايي را امضا كرده كه به موجب آن به كاربران ويندوز اجازه داده مي‌‏شود تصاوير غير فشرده ديجيتالي را كه در فورمت "خام" ذخيره مي‌‏شوند مشاهده، پرينت و يا ويرايش كنند.
فايل‌‏هاي خام كه گاهي از آنها به عنوان نگاتيوهاي ديجيتال نام برده مي‌‏شود داده‌‏هايي هستند كه هنوز به صورت پيكسل در نيامده‌‏اند و مستقيما از CCD يكي از رو سنسورهاي دوربين‌‏هاي ديجيتال دوربين گرفته شده‌‏اند.
اين فايل‌‏هاي خام بعدا به صورت فورمت‌‏هاي رايج نظير JPEG ، GTF و TIFF در مي‌‏آيند.
بسياري از عكاسان حرفه‌‏اي تصاوير خام را ترجيح مي‌‏دهند؛ چون از بالاترين كيفيت برخوردارند و مي‌‏توان به طور دلخوه آنها را دست‌‏كاري كرد.
طبق بررسي‌‏هاي مايكروسافت 15 درصد عكاسان تصاوير خام را ترجيح مي‌‏دهند؛ اما مشكل موجود اين است كه بيشتر توليدكنندگان دوربين‌‏هاي ديجيتالي از فورمت‌‏هاي فايل انحصاري براي ذخيره تصاوير خام دريافتي در دوربين‌‏هاي خود استفاده مي‌‏كنند و هر دوربين جديدي كه وارد بازار مي‌‏شود تغييراتي را در فايل‌‏هاي تصويري خام به همراه دارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در نتيجه انتخاب اين فرمت‌‏هاي خاص كاربران دوربين‌‏ها مجبور خواهند بود يا از نرم افزار ويرايش تصوير سازندگان دوربين استفاده كنند و يا نرم افزار تبديل نظير فتوشاپ شركتADOBE را به كار بگيرند.
مشكل ديگر اين است كه بعضي فورمت‌‏هاي انحصاري بدون نرم افزار فورمت شده مخصوص قابل خواندن نيستند.
مايكروسافت درصدد است با بستن قرار داد با شركت‌‏هاي مذكور راه را براي ويرايش و فورمت تصاير براساس سليقه كاربران باز كند.





















Copyright: gooya.com 2016