شنبه 11 تیر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

IBM در صدر سوپر كامپيوترهاى جديد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگ‌ها


در جديدترين فهرست پانصد سوپر كامپيوتر سريع كه در كنفرانس بين‌المللى سوپر كامپيوترها منتشر شده، پنج سيستم از ده سيستم برتر جزو سيستم‌هاى تازه توليد شده بوده‌اند كه «آى‌بى‌ام» در راس اين فهرست قرار داشته و شش مورد از اين سيستم‌هاى برتر را توليد كرده است.

به گزارش خبرنگار سرويس «نگاهي به وبلاگ‌ها»ي ايسنا در سايت http://itiran.com نوشته شده است: پنج مورد از شش سيستم ياد شده، هزار و بيست و چهار پردازنده را در يك قفسه شش فوتى قرار مى‌دهند.

فهرست ‌٥٠٠ Top دوبار در سال و توسط محققان دانشگاه‌هاى Mannheim، Tennessee و آزمايشگاه Lawrence Berkeley National Laboratory بخش انرژى آمريكا به روز مى‌شود. در اين فهرست، كامپيوترها بنا بر تعداد محاسباتى كه در هر ثانيه انجام مى‌دهند، رده‌بندى مى‌گردند.

سوپر كامپيوترها براى امورى نظير طراحى خودرو سازى و تحقيقات دارويى و داروسازى مورد استفاده قرار مى‌گيرند. اما توليد كنندگانى كه در بازار هستند اغلب مى‌توانند بر روى مسير اصلى اين سوپر كامپيوتر نفوذ داشته باشند. سيستم‌هايى كه در صدر اين فهرست قرار دارند، مجموعه‌اى از صدها و يا هزاران ماشين low-end هستند.

آى‌بى‌ام در حال پياده كردن بر روى طرح مجزايى از Blue Gene با نام كد Cyclops است. اين شركت بيش از نيمى از سيستم‌هاى موجود در فهرست‌٥٠٠ Top را توليد كرده است.

آى‌بى‌ام همچنان اين فهرست را رهبرى مى‌كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شركت هيولت پاكارد سى و چهاردرصد از بازار ‌٩/١ميليارددلارى را در سه ماهه نخست سال ‌٢٠٠٥ از آن خود ساخته و به همين ترتيب آى‌بى‌ام ‌٢/٢٨درصد، سان مايكروسيستمز ‌٣/١٢درصد، دل ‌٩/١١درصد و SGI

‌٦/٢درصد از اين بازار را در اختيار دارند.

اينتل نيز به مسير اصلى اين فهرست راه يافته و براى نخستين بار، بيش از نيمى از سيستم‌ها و به طور كل، دويست و پنجاه و چهار سيستم در اين فهرست از پردازنده‌هاى Xeon اينتل استفاده مى‌كنند.

دهمين سيستم برتر موجود در اين فهرست از پردازنده‌هاى آپترون Advanced Micro Devices استفاده مى‌كند.

اين سيستم، ماشين جديدى به نام Red Storm است.





















Copyright: gooya.com 2016