شنبه 11 تیر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرداختن به بازي‌هاي رايانه‌اي سرعت تشخيص چشمان انسان را افزايش مي‌دهد، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۱‬
علمي. جامعه اطلاعاتي.

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد افرادي كه بخش زيادي از اوقات فراغت خود را به بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌پردازند، احتمالا داراي چشمان تيزبيني بوده و در يافتن اجسام مورد نظر در محيط اطراف خود سرعت عمل بيشتري دارند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، محققان دانشگاه "واشينگتون" در "سنت لوييز" آمريكا اعلام كردند افرادي كه زمان زيادي را صرف بازي‌هاي رايانه‌اي كرده و در اين زمينه مهارت كسب كره‌اند، سريعتر از سايرين مي‌توانند در يك صفحه نمايش شلوغ رايانه، آنچه را كه مي‌خواهند پيدا كنند.

به گفته دكتر "آلن كسل" سرپرست اين مطالعه، به نظر نمي‌رسد كه مغز افراد ماهر در زمينه بازي‌هاي رايانه‌اي به روش خاصي براي جستجوي اشياء در محيط مجهز شده‌باشد اما سرعت واكنش مغز اين افراد در زمينه جستجوي بصري محيط در مقايسه با سايرين بالاتر است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: هنگامي كه انسان به كمك چشمان خود به دنبال چيزي مي‌گردد، مغز به صورت ناخوداگاه از يك استراتژي معين استفاده مي‌كند.

اين استراتژي به نحوي است كه انسان ابتدا يك نقطه خاص را كه احتمال بيشتري از وجود شي‌ء مورد نظر در آن وجود دارد نگاه كرده و در صورت پيدا نكردن آن، بدون بازگشت به نقطه اوليه به ساير نقاط نگاه مي‌كند و در صورت عدم يافتن شي‌ء مذكور مجددا به نقطه ابتدايي باز مي‌گردد و همين روش ادامه پيدا مي‌كند.

به گفته "كسل"، اين روش جستجو ميان افراد ماهر در بازي‌هاي
رايانه‌اي(گيمر) و افرادي كه كمتر به اين كار مي‌پردازند يكسان است اما سرعت انجام آن در "گيمر"ها اندكي بيشتر است.

محققان عقيده دارند چشمان "گيمر"ها در حدود ‪ ۱۰۰‬ميلي‌ثانيه از چشمان سايرين سريعتر است و هرچند تاثير اين سرعت بالاتر در زندگي روزمره مشخص نشده اما ممكن است مثلا واكنش اين افراد را در حوادث رانندگي بهبود بخشيده و از بروز تصادفات پيشگيري كند.





















Copyright: gooya.com 2016