دوشنبه 13 تیر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ارايه سرويس اينترنت از طريق ارتباط ماهواره و خط اجاره‌‏اي امكان پذير شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

براي ارايه سرويس اينترنت از لينك ماهواره‌‏اي براي دريافت و از خط اجاره‌‏اي براي ارسال و دريافت به طور همزمان استفاده مي‌‏شود.
آذر اورنگيان ، مدير روابط عمومي شبكه علمي كشور درگفت و گو با خبرنگار ايلنا، اظهار داشت: با توجه به عدم تقارن SEND و RECEIVE براي ارتقاي پهناي باند از يك لينك RECEIVE ONLY و از طريق ارتباط ماهواره‌‏اي براي دريافت و از خط اجاره‌‏اي براي ارسال و دريافت به طور همزمان استفاده خواهد شد.

اورنگيان، در ادامه گفت: لينك مذكور از طريق شركت TELEGLOBE كه از سرويس دهندگان اينترنتي TIRE 1 است تامين خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه ميزان PACKET LOSS كمتر از يك درصد خواهد بود، خاطرنشان كرد: ميزان دسترسي 7/99 درصد و ميزان تاخير ميان روترهاي BACKBONE حد فاصل آمريكا و اروپا حداكثر 120 ميلي ثانيه است.
اورنگيان، ادامه داد: باند فركانسي لينك مذكور C-BAND بوده و از طريق ماهواره ثابت، سرويس دهي انجام مي‌‏شود.
مدير روابط عمومي شبكه علمي كشور در خصوص تجهيزات مورد نياز، توضيح داد: تجهيزات شامل آنتن ماهواره، C-BAND با قطر حداقل 4/2 متر، FEED، LNB و DVB RECEIVER است.
وي، در مورد مزاياي اين سرويس، گفت: از آنجايي كه براي مسير SEND از لينك موجود آن مركز استفاده خواهد شد؛ لذا هيچ‌‏گونه نيازي به خريداري و تهيه تجهيزات SEND نيست.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اورنگيان، افزود: از مزاياي اين لينك برقراري پروتكل BGP4 بر روي آن است؛ لذا در صورت بروز هرگونه قطعي بر روي لينك RECEIVE ONLY فورا و به طور اتوماتيك، ترافيك دريافتي از طريق خط اجاره‌‏اي آن دانشگاه، ROUTE خواهد شد.
وي تصريح كرد: در اين ساختار از لينك ماهواره‌‏اي فقط براي دريافت و از خط اجاره‌‏اي براي ارسال و دريافت استفاده خواهد شد؛ در اين صورت مي‌‏توان از حداكثر امكانات براي ارسال و دريافت استفاده نمود.





















Copyright: gooya.com 2016