پنجشنبه 16 تیر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمار حملات اينترنتي در "مسنجرها" امسال ‪ ۲۸‬برابر شده است، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۶‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. حملات اينترنتي.

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد ميزان تلاش هكرها براي حمله و نفوذ به رايانه‌هاي كاربران انواع خدمات پيغام رسان(مسنجر) در شش ماهه گذشته به شدت افزايش يافته‌است.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، شركت ارائه‌دهنده خدمات امنيت اينترنتي "آي ام لاجيك" اعلام كرد تعداد حملات اينترنتي عليه كاربران مسنجرها، اعم از حملات ويروسها و حملات موسوم به "فيشينگ" از ‪ ۲۴‬مورد در كل سال ‪ ۲۰۰۴‬به ‪ ۵۷۱‬مورد در شش ماهه اول امسال افزايش يافته و به عبارتي بيش از ‪ ۲۸‬برابر رشد داشته است.

در اين مطالعه شركتهاي توليدكننده نرم‌افزارهاي ضد ويروس "سيماتنك"، "مك آفي" و "سيباري" و همچنين مهمترين شركتهاي ارائه‌دهنده خدمات مسنجر يعني "ياهو"، "مايكروسافت" و "اي او ال" با شركت "آي ام لاجيك" همكاري كرده‌اند.

به گفته "فرانسيس دي‌سوزا" مدير اجرايي شركت "آي ام لاجيك"، هكرها هم‌اكنون كاربران مسنجرها را در برابر حملات خود بي‌دفاع مي‌بينند و از اين فرصت براي مقاصد خود كه اكثرا مادي هستند، استفاده مي‌كنند.

ويژگي‌هاي مسنجرها به هكرها اجازه مي‌دهد ويروسها و كدهاي مخرب خود را با سرعتي بسيار بيشتر از سرعت حملات از طريق ايميل، در اينترنت منتشر كرده و حملاتشان را تا لحظه به ثمر نشستن از چشمها پنهان نگاه دارند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هكرها در حملات اينترنتي با استفاده از مسنجرها اغلب سعي مي‌كنند با ترغيب كاربران به كليك كردن روي لينكهاي مربوط به سايتها و يا فايلهاي ضميمه آلوده، اطلاعات شخصي كاربران را ربوده و يا رايانه‌ها را بدون اطلاع كاربران به ماشينهاي ارسال "اسپم" و نظير آن بدل كنند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد هر سه خدمات "مسنجر" محبوب در اينترنت، يعني "ياهو مسنجر" شركت "ياهو"، "ام اس ان مسنجر" شركت "مايكروسافت" و همچنين خدمات مسنجر شركت "اي او ال" در ماههاي گذشته به شدت مورد هدف هكرها بوده‌اند.

به گفته كارشناسان، كاربران مسنجرها همواره بايد مراقب آن دسته از پيغامهاي دريافتي كه لينكهاي اينترنتي در آنها تعبيه شده، باشند و از باز كردن لينكهاي مشكوك، حتي اگر از سوي شخص شناخته شده‌اي ارسال شده، خودداري كنند.





















Copyright: gooya.com 2016