دوشنبه 20 تیر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انفجارهاي لندن دستمايه طراحان ويروس هاي اينترنتي قرار گرفت، ايرنا

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۲۰‬
خارجي. سياسي. انگليس. ويروس‌رايانه.

طراحان ويروسهاي رايانه‌اي براي گسترش برنامه‌هاي خود از بمب گذاريهاي لندن بهره مي‌گيرند.

در اين برنامه پنجره‌اي برروي صفحه رايانه باز و ادعا مي‌شود كه فايل ضميمه حاوي تصاوير ويديويي آماتوري از يكي از انفجارها در مترو لندن است.

كاربر با كليك كردن برروي فايل ضميمه، رايانه خود را به برنامه‌اي آلوده مي‌سازد كه رايانه او را تحت كنترل از راه دور قرار مي‌دهد.

طراحان اين ويروس خبر مربوط به وجود فيلمهاي ويديويي درباره انفجارهاي لندن را به شبكه سي.ان.ان آمريكا نسبت مي‌دهند تا براعتبار دام خود بيافزايند.

اين ويروس ازطريق يك نامه الكترونيكي با عنوان " تروريستها لندن را هدف قرار دادند" براي كاربران ارسال مي‌شود.

محتواي پيام به افراد دريافت‌كننده مي‌گويد كه به برروي فايل ضميمه حاوي تصاوير ويديويي كه بلافاصله پس از انفجار يكي از بمب‌ها در متروي لندن گرفته شده است، كليك كنند.

اين فايل با عنوان "‪ "London terror moovie.avi‬به نامه الكترونيكي ضميمه شده است.

طراح اين ويروس براي بي‌خطر نشان دادن اين فايل عنوان "كنترل شده توسط نورتون انتي ويروس" را نيز به اين نامه اضافه كرده‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




كاربراني كه برروي فايل ضميمه كليك كنند، تصوير ويديويي نمي‌بينند اما رايانه آنها با ويروسي از نوع "اسب تروا" آلوده مي‌شود و دفعه بعد كه رايانه آلوده به ويروس شروع به كار مي‌كند، گزارشي به طراح ويروس ارسال شده و در نتيجه رايانه آلوده، بخشي از يك شبكه ارسال "هرزنامه" مي‌شود.

اين ويروس مي‌تواند سيستم‌هاي ويندوز ‪۹۸ ،۹۵ ،۲۰۰۰‬مي، ان.تي,ايكس.پي و ويندوز سرور ‪ ۲۰۰۳‬را آلوده سازد.

اگرچه اين برنامه بطور گسترده توزيع نشده است اما شركتهاي امنيتي رايانه از كابران خواسته‌اند در بازكردن نامه‌هاي الكترونيكي ناشناس با احتياط عمل و نرم‌افزار ضد ويروس خود را به روز كنند.





















Copyright: gooya.com 2016