دوشنبه 20 تیر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جعبه ابزار گوگل براي لينوكس آماده استفاده شد، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۲۰‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. گوگل.

جعبه ابزارهاي اختصاصي شركت گوگل براي مرورگر فاير فاكس موزلا ( آخرين نسخه مرورگر لينوكس ) از روز پنجشنبه قابل استفاده شد.

اين جعبه ابزار تما م امكانات جعبه ابزار گوگل براي مرورگر مايكروسافت را شامل مي‌شود.

مدير توليد امور مشتركين گوگل اظهار داشت اين جعبه ابزار رايگان از پنجشنبه گذشته
از دوسايت ‪http:// toolbar.google.com , http://labs.google.com‬جهت فاير فاكس قابل بارگذاري است.

وي افزود: با نصب اين جعبه ابزار، مرورگر فاير فاكس تمام توانائي‌هاي مرور گر مايكروسافت ( ‪ (IE‬را دارا خواهد بود و امكاناتي از قبيل جست و جو گوگل به نام "‪ "AUTO FILL‬جهت اطلاعات آدرس كاربران و كارت‌هاي اعتباري و غلط ياب و ترجمه لغات به آن اضافه مي‌گردد.

گوگل با استمرار لينك خود با سايت ‪ HTTP://GOOGLE.MOZDEV.ORG‬امكان بارگذاري كدهاي باز را به كابران مي‌دهد. ‪ GOOGLEBAR‬توسط يك تيم برنامه نويس مستقل طراحي شده است .

جعبه ابزار گوگل در فاير فاكس در زبان‌هاي انگليسي ، فرانسوي ، ايتاليائي ، اسانيائي، كره‌اي ،و آلماني و چيني كره‌اي قابل استفاده و دسترسي است.

اين جعبه ابزار همچنين به گوگل امكان مي‌دهد يك متن مشخص ار طريق ‪ SMS‬به موبايل ارسال كند.

در عين حال به گزارش سايت اينترنتي "نيوزفكتور"، نوار ابزار(‪(Toolbar‬ جديد "گوگل" ويژه نگارشهاي ‪ ۱/۰‬به بالا از مرورگر "فايرفاكس" طراحي شده و در سيستم عاملهاي "ويندوز"، "مكينتاش" و "لينوكس" قابل استفاده خواهد بود.

اين نوار ابزار، مشابه نوار ابزاري است كه گوگل پيش از اين براي مرورگر "اينترنت اكسپلورر" شركت مايكروسافت ارائه كرده بود، با اين تفاوت كه برخي ويژگي‌ها از جمله جلوگيري از باز شدن پنجره‌هاي تبليغاتي (‪(pop up‬ از آن حذف شده و اين بدان علت است كه مرورگر "فايرفاكس" خود "‪"pop up‬هاي مزاحم را حذف مي‌كند و نيازي به افزودن اين ويژگي ندارد.

كارشناسان عقيده دارند اقدام جديد "گوگل" در زمينه ارائه نوار ابزار براي "فايرفاكس"، ضربه‌اي ديگر بر پيكره مرورگر "اينترنت اكسپلورر" است كه در ماه‌هاي گذشته بخش بزرگي از سهم بازار خود را به "فايرفاكس" واگذار كرده‌است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هم‌اكنون تعداد طرفداران مرورگر اينترنتي داراي كد باز "فايرفاكس" به مرز ‪ ۱۰‬درصد از كاربران اينترنت نزديك شده و در واقع اين محصول بنياد "موزيلا" از زمان ارائه شدن در ماه نوامبر گذشته، تقريبا در هر ماه بين ‪ ۰/۵‬تا ‪ ۱‬درصد به تعداد كاربران خود افزوده‌است.

از سوي ديگر شركت "گوگل" نيز كه هم‌اكنون داراي قدرتمندترين موتور جستجوي اينترنتي در جهان است، با اقدام جديد خود قادر خواهد بود كاربران بيشتري را به سوي خود جلب كند.

يكي از اصلي‌ترين روشهاي اخذ درآمد براي موتورهاي جستجو جلب آگهي‌هاي اينترنتي است و هرچه تعداد بازديدكنندگان وب سايتهاي مربوط به موتورهاي جستجو بيشتر شود، درآمد ناشي از جلب آگهي‌هاي اينترنتي نيز براي اين شركتها بيشتر مي‌وشد و به همين علت شركتهايي نظير "گوگل"، "ياهو" و "مايكروسافت" تلاش زيادي را براي جلب كاربران بيشتر به سوي سايتهاي خود انجام مي‌دهند.





















Copyright: gooya.com 2016