سه شنبه 22 شهریور 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كلاهبرداري‌هاي اينترنتي از طريق حادثه توفان كاترينا، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۶/۲۲‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. كلاهبرداري.

متخصصان امنيتي ‪ SOPHOSLABS‬به كاربران اينترنت درباره انتشار هرزنامه‌اي كه با وانمود كردن اينكه از طرف صليب سرخ آمريكا براي حادثه ديدگان توفان كاترينا كمك‌هاي مالي جمع آوري مي‌كند اما در واقع اقدام به دزيدن كمك‌هاي مالي جمع آوري شده مي‌نمايد، هشدار داد.

به گزارش آنسا، اين هرزنامه كه از ترفند جديد حملاتي به نام ‪PHISHING‬ استفاده مي‌كند نامه‌اي را به كاربران ارسال مي‌كند كه محتوي اين ايميل، ارسال تصاوير مربوط به صليب سرخ آمريكا است.

محتوي اين ايميل اين است، افرادي كه گريبانگر توفان كاترينا شدند در حال شروع بازسازي خانه‌هاي مسكوني بوده و از كاربران مي‌خواهند كه با كليك كردن بر روي لينك درج شده كمك‌هاي مالي خود را به حساب جاري واريز كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با كليك كردن بر روي لينك درج شده در ايميل كاربران صفحه وبي را مشاهده مي‌كنند كه به فرم اهداي پول كه شبيه لوگوي صليب سرخ آمريكا است برخورد مي‌كنند.

بسياري از سايت‌هاي ‪ PHISHING‬قابل تشخيص از سايت‌هاي ديگر نيستند اما ‪ PHISH‬در مقايسه با صفحه اصلي تفاوت‌هاي قابل مشاهده‌اي دارد. به طوريكه سايت رسمي صليب سرخ آمريكا امكان اهداي هداياي مالي را به صورت‌هاي مختلفي فراهم كرده است.





















Copyright: gooya.com 2016