سه شنبه 5 مهر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرورگر فايرفاكس نيز سرانجام همانند "اكسپلورر" هدف حملات هكرها قرار گرفت، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۵‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. فايرفاكس.

به رغم آنكه تاكنون معمولا شاهد تلاش هكرها براي استفاده از حفره‌هاي امنيتي مرورگر "اينترنت اكسپلورر" مايكروسافت به منظور نفوذ به رايانه‌هاي كاربران بوده‌ايم، اين بار روش نفوذ به مرورگر "فايرفاكس" با استفاده از يكي از حفره‌هاي امنيتي آن، در اينترنت منتشر شده‌است.

به گزارش سايت اينترنتي "تك وب"، شركت ارائه‌دهنده خدمات امنيتي "اف آر سيرت"(‪ (FrSIRT‬در فرانسه اعلام كرد روش هك كردن مرورگر "فايرفاكس" با استفاده از يكي از حفهره‌هاي امنيتي اين مرورگر در اينترنت پخش شده و كاربران نگارشهاي اصلاح نشده اين مرورگر را در معرض خطر جدي قرار داده‌است.

بنياد "موزيلا" چندي پيش با انتشار نگارش ‪ ۱/۰/۷‬از مرورگر "فايرفاكس" خود، حفره امنيتي از نوع "آي دي ان" موجود در نگارشهاي قبلي اين مرورگر را اصلاح كرده و از كاربران درخواست كرده بود نگارش جديد و اصلاح شده "فايرفاكس" را جايگزين نگارشهاي قبلي آن كنند.

به گفته مسئولان شركت "اف آر سيرت"، هكرها با آگاه شدن از اين روش سوء‌استفاده از حفره امنيتي مذكور مي‌توانند سبب سرريز شدن حافظه "بافر" رايانه شده و كنترل رايانه را از راه دور به طور كامل در اختيار خود بگيرند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هكرها با اين روش قادر خواهند بود كليه رايانه‌هاي استفاده‌كننده از نگارشهاي مختلف مرورگرهاي "فايرفاكس" و "موزيلا" ساخت بنياد "موزيلا" و همچنين مرورگر "نت اسكيپ" شركت "اي او ال" كه همگي داراي هسته نرم‌افزاري مشابه هستند، را هدف دهند.

كاربران مرورگر "فايرفاكس" هم‌اكنون مي‌توانند با مراجعه به وب سايت "فايرفاكس" و يا وب سايت بنياد "موزيلا"، نگارش ‪ ۱/۰/۷‬از اين مرورگر را كه حفره امنيتي مذكور در آن اصلاح شده به رايگان دانلود كرده و در رايانه خود نصب كنند.





















Copyright: gooya.com 2016