پنجشنبه 14 مهر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وب سايت تبليغ‌كننده مرورگر "فايرفاكس" توسط هكرها از كار افتاد، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۱۳‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. فايرفاكس.

براي دومين بار در سه ماه اخير، هكرها وب سايت تبليغ و بازاريابي مرورگر اينترنتي "فايرفاكس" را هك كرده و فعاليت آن را متوقف كردند.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، بنياد موزيلا، توليدكننده مرورگر "فايرفاكس"، اعلام كرد رايانه سرور ميزبان سايت اينترنتي مرورگر "فايرفاكس" هك شده و اين وب سايت با آدرس اينترنتي ‪www.spreadfirefox.com‬ مورد دستبرد هكرها قرار گرفته‌است.

مسئولان بنياد "موزيلا" اعلام كردند كه هكرهاي ناشناس در اين اقدام به اطلاعات حساس و بااهميتي دسترسي پيدا نكرده‌اند اما در حدود ‪ ۱۰۰‬هزار كاربر مشترك اين وب سايت بهتر است اسم رمزهاي خود را براي ورود به سايت "اسپرد فايرفاكس"، تغيير بدهند.

هكرها در اقدامي مشابه و در ماه ژوئيه گذشته نيز موفق شده بودند با نفوذ به اين سايت، اطلاعاتي نظير ايميل، نام كاربري مسنجر، آدرس و تاريخ تولد تمامي مشتركان سايت "اسپرد فايرفاكس" را بربايند و احتمالا از اين اطلاعات براي ارسال ايميل‌هاي تبليغاتي موسوم به هرزنامه و يا "اسپم" بهره گرفته‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بنياد "موزيلا" اعلام كرده‌است كه عمليات ايمن‌سازي و راه‌اندازي مجدد سايت "اسپرد فايرفاكس" احتمالا تا تاريخ ‪ ۱۵‬اكتبر طول خواهد كشيد.

"فايرفاكس" مرورگر داراي كد بازي است كه توسط بنياد "موزيلا" توليد شده و با تكيه بر ويژگي‌هاي متنوع و ايمني قابل قبول، بسياري از كاربران مرورگر غالب "اينترنت اكسپلورر" شركت "مايكروسافت" را به سوي خود جلب كند.





















Copyright: gooya.com 2016