شنبه 30 مهر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كل جزيره تايوان تحت پوشش اينترنت بي‌سيم و پرسرعت "واي‌مكس" قرار مي‌گيرد، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۳۰‬
علمي. جامعه اطلاعاتي. اينترنت. واي‌مكس.

دولت تايوان قصد دارد اين جزيره را به بزرگترين محل آزمايش فن‌آوري جديد اتصالات اينترنتي بي‌سيم، پرسرعت و داراي برد زياد موسوم به "واي‌مكس" تبديل كند.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، مقامات تايواني براي راه‌اندازي اينترنت پرسرعت و بي‌سيم "واي‌مكس"(‪ (WiMax‬همكاري خود را با شركت "اينتل"، بنيانگذار فن‌آوري "واي‌مكس"، آغاز كرده‌اند.

"واي‌مكس" فن‌آوري جديدي همانند فن‌آوري "واي-فاي" است كه به منظور ارائه اتصالات اينترنتي بي‌سيم و پرسرعت به كار مي‌رود، با اين تفاوت كه برد "واي‌مكس" بسيار بيشتر از برد اتصالات اينترنتي بي‌سيم "واي-فاي" خواهد بود.

شركت "اينتل" پيش از اين با عرضه پردازنده و "چيپ ست" "سنترينو" ويژه رايانه‌هاي لپ‌تاپ موفق شده‌است فناوري اتصالات بي‌سيم با برد كوتاه "واي-فاي" را به صورت يك استاندارد جهاني جا بيندازد و هم‌اكنون در تلاش است فناوري جديد اينترنت پر سرعت و بي‌سيم "واي‌مكس" با برد بسيار بيشتر از "واي-فاي" را به عنوان جايگزين فناوري "واي-واي"مطرح كند و همكاري جديد با مقامات تايواني نيز در همين راستا صورت گرفته‌است.

بر خلاف فناوري قديمي‌تر "واي فاي" كه تجهيزات آن مي‌تواند تنها براي فضاي داخل يك خانه و يا مثلا يك اداره سيگنالهاي اينترنت پر سرعت را ارسال كند، با كمك فناوري "واي‌مكس" مي‌توان با استفاده از ايستگاههاي ارسال‌كننده در سطح يك شهر، تمامي آن شهر را به سادگي زير پوشش اينترنت بي‌سيم پرسرعت قرار داد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فناوري "واي مكس" با سرعت بالا امكان دانلود بين ‪ ۵۰‬تا ‪ ۱۰۰‬مگابايت را براي كاربران رايانه‌ها فراهم خواهد كرد و به همين علت رقيبي جدي براي اتصالات اينترنتي "دي اس ال" و همچنين اينترنتهاي كابلي خواهد بود.

تايوان هم‌اكنون در تلاش است تا به بزرگترين توليدكننده سخت‌افزار جانبي مورد نياز فن‌آوري "واي‌مكس"، از جمله سخت‌افزار ويژه رايانه‌هاي شخصي و لپ‌تاپها تبديل شده و با پوشش دادن كل جزيره با اين فن‌آوري، خود را به عنوان پرچمدار اينترنت پرسرعت "واي‌مكس" مطرح كند.

مقامات تايواني ابراز اميدواري كرده‌اند كه بتوانند تا سال ‪ ۲۰۰۷‬تمامي ‪ ۲۳‬ميليون ساكن اين جزيره را به شبكه اتصالات اينترنتي "واي‌مكس" متصل كنند.





















Copyright: gooya.com 2016