جمعه 6 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشداري جدي براي كاربران اينترنت؛ براي مقابله با هكرها از كلمه‌ي عبور‌تان محافظت كنيد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - همدان
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

بحث داغ «هك» طرفداران زيادي ميان كاربران اينترنت، به خصوص افراد كم سن و سال دارد به طوري كه يكي از آرزوي آن‌ها يافتن كلمه‌ي عبور و پست الكترونيكي اطرافيان است .

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متاسفانه بيشتر اوقات اين كاربران هستند كه كلمه‌ي عبورشان را فاش مي‌كنند، بسيار پيش مي‌آيد كه شما به عنوان يك كاربر دوستدار هك به اينترنت مراجعه مي‌كنيد و به دنبال مقالاتي در زمينه‌ي راه به دست آوردن كلمه‌ي عبور يك شخص به جستجو مي‌پردازيد.

مقالات زيادي در اين زمينه وجود دارد كه گاه بسيار فني هستند و به راحتي شما را فريب مي‌دهند و در واقع به جاي اينكه شما در هك كردن ديگران ياري كنند خودتان را هك مي‌كنيد .

مثلا به شما مي‌گويند براي به دست آوردن كلمه‌ي عبور پست الكترونيكي يك كاربر ياهو كافي است كافي است، يك حساب

(account) در ياهو داشته باشيد تا كارگزار (server) مطمئن شود كه شما يك كاربر واقعي هستيد ، آنگاه همه‌ي (user ID) و كلمه‌ي عبور خودتان را همراه با نشاني پست الكترونيكي شخصي كه مي‌خواهيد هك كنيد، براي كارگزار به نشاني

forgotten-password@yahoo.com و يا نشاني‌هاي مشابه به آن ارسال مي‌كنيد؛ آنگاه كارگزار كلمه‌ي عبور شخص مزبور را از بانك اطلاعاتي خود استخراج و براي شما ارسال مي‌كند .




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




واقعيت اين است كه اين نشاني‌ها متعلق به كارگزار نيست و هكرها با انتخاب زيركانه‌ي اين نشاني‌هاي پست الكترونيكي به راحتي كاربران را فريب مي‌دهند. شما در واقع خودتان نام وكلمه‌ي عبورتان را براي هكرها مي‌فرستيد.

گاه پيش مي‌آيد كه دوستي در يك نامه‌ي الكترونيكي (email) شما را به ديدن يك نشاني (URL) دعوت مي‌كند، به محض كيلك كردن روي اين نشاني با پيغام خطاي (Timeout) كارگزار، با پست الكترونيكي خود مواجه مي‌شويد كه از شما خواسته مي‌شود كلمه‌ي عبور‌تان را دوباره وارد كنيد، اما ممكن است اين پيغام از جانب كارگزار مربوط صادر نشده و در واقع ترفندي باشد براي فاش شدن كلمه عبور شما باشد، يعني شخص مزبور صفحه‌اي كاملا مشابه با صفحه‌ي خطاي (Time out) كارگزار ياهو ، ‌هات‌ميل يا غيره ساخته كه با كليك كردن شما، اين صفحه نمايش داده مي‌شود و در نتيجه شما با دستان خود كلمه‌ي عبور خود را فاش مي‌كنيد .

پس در انتخاب كلمه‌ي عبور خود دقت كنيد تا ساده و قابل حدس زدن نباشد توجه كنيد هرگاه كلمه‌ي عبور شما فاش شود شخص مربوطه مي‌تواند با مراجعه به صندوق پستي (mail box) شما و تغيير كلمه‌ي عبورتان به نامه‌هاي خصوصي شما دست يابد و براي دوستانتان از قول شما نامه ارسال كند ، پس بهتر است كه در انتخاب و محافظت از كلمات عبور خود دقت كنيد تا با چنين مشكلاتي مواجه نشويد.





















Copyright: gooya.com 2016