چهارشنبه 11 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرم‌افزار ترجمه همزمان رايانه‌اي براي نخستين بار ارائه شد، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۱۱‬

گروهي از دانشمندان اروپايي و آمريكايي موفق به ارائه فن‌آوري رايانه‌اي جديدي شده‌اند كه به كمك آن مي‌توان صحبتهاي يك فرد را به صورت همزمان به زبان ديگري ترجمه كرد.

به گزارش سايت اينترنتي نيوساينتيست، نرم‌افزار ترجمه همزمان رايانه‌اي توسط دانشمندان اروپايي و آمريكايي مركز بين‌المللي فن‌آوري‌هاي پيشرفته ارتباطي(‪ (InterACT‬براي نخستين بار در دانشگاه "كارنيج ملون" در "پيتزبرگ" آمريكا به نمايش گذاشته شده‌است.

به كمك اين فن‌آوري رايانه‌اي چنانچه يك گوينده به طور مثال به زبان انگليسي صحبت كند، رايانه قادر خواهد بود بدون وقفه صحبتهاي او را به زبانهاي آلماني و يا اسپانيايي براي شنوندگان پخش كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نرم‌افزار ترجمه ارائه شده توسط مركز ‪ ،InterAct‬از فن‌آوري تشخيص صداي رايانه‌اي و تكنيكهاي آماري براي شناسايي و انتخاب كلمات و جملات بهره مي‌گيرد. اين فن‌آوري براي دستيابي به چهارچوب مناسب ترجمه از مجموعه بزرگ مقالات ترجمه شده موجود در بانك اطلاعاتي خود استفاده مي‌كند.

پيش از اين تلاشهاي زيادي براي توليد يك نرم‌افزار جامع ترجمه هزمان انجام شده اما به گفته مسئولان دانشگاه "پيتزبرگ"، هيچ‌كدام كارايي نرم‌افزار ارائه شده از سوي مركز تحقيقاتي ‪ InterACT‬را نداشته‌اند.





















Copyright: gooya.com 2016