سه شنبه 17 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فايرفاكس تدريجا عرصه را بر IE تنگ مي‌‏كند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

سهم فايرفاكس از بازار جهاني از 11 درصد فراتر رفته است.

به گزارش ايلنا ، نتايج آخرين بررسي‌‏هاي انجام شده از سوي شركت تحقيقات شبكه ONESTAT نشان مي‌‏دهد اكنون بيش از 11 درصد كاربران مرورگرهاي شبكه در سراسر جهان از مرورگر كدباز فايرفاكس استفاده مي‌‏كنند و سهم مرورگر اينترنت اكسپلورر از بازار جهاني به 85 درصد كاهش يافته است.
گفتني است ؛ در بعضي كشورها نظير كانادا بيش از 16 درصد كاربران از فايرفاكس استفاده مي كنند و در بعضي كشورهاي ديگر نظير انگلستان شمار كاربران اين مرورگر كدباز زير 5 درصد است.
طبق آمار به دست آمده ، سهم جهاني مرورگر فايرفاكس همچنان سير فزاينده دارد و شواهد حاكي از اين است كه كاربران نت اسكيپ و بعضي از كاربران IE در حال جايگزين كردن مرورگرهاي خود به وسيله فايرفاكس هستند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنين ، بررسي‌‏ها نشان مي‌‏دهد كه كاربران IE بر روي رايانه‌‏هاي MAC در حال روي آوردن به مرورگر سفري (SAFARI) اپل هستند، در حالي كه سهم فايرفاكس از بازار جهاني از آوريل 2005 تا به حال 8/2 درصد افزايش يافته سهم IE از اين بازار 18/1 درصد افت كرده است.
بعد از IE و فايرفاكس ، مرورگرهاي سفري ، اپرا ونت اسكيپ به ترتيب با در اختيار داشتن 75/1، 77/0 و 26/0 بازار جهاني پرطرفدارترين مرورگرها هستند.





















Copyright: gooya.com 2016