سه شنبه 17 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حتي يك درصد از سهم تجارت جهاني در حوزه نرم افزار به ايران اختصاص ندارد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

بدون برنامه‌‏ريزي منسجم در بخش نرم‌‏افزار ، صادرات آن عملا رويايي بيش نيست.

دكتر محمد امين شهرستاني ، رييس مجمع ناشران الكترونيك ، درگفت و گو با خبرنگار ايلنا ، با اشاره به اينكه بيش از پانزده سال است كه ايران وارد حوزه IT شده اما تنها چهار سال است كه به سازماندهي و ايجاد تشكيلات در اين حوزه پرداخته ، اظهار داشت: هنوز نمي‌‏توان ادعا كرد كه از لحاظ ساختاري و بستر سازي ، توليد و ارايه خدمات نرم‌‏افزاري در كشور به درستي سازماندهي شده باشد.
دكتر شهرستاني ، با بيان اين مطلب كه بدون سازماندهي و ايجاد ساز و كار مناسب در اين حوزه قادر نخواهيم بود وارد بازارهاي بين‌‏المللي و صادرات محصولات خود شويم ، گفت: تنها تعداد بسيار محدودي از افراد يا شركت‌‏ها بر مبناي علايق و خلاقيت‌‏هاي فردي و پتانسيل‌‏هاي سازماني خاص خود قادر به صادرات نرم‌‏افزارهاي توليدي خود شده‌‏اند كه اين اقدامات را به هيچ عنوان نمي‌‏توان به حركات سيستماتيك ايجاد شده در دنيا و كشورهايي نظير هندوستان، ربط داد.
وي ، با تاكيد بر اينكه صادرات در چارچوب پديده جهاني سازي و جهاني شدن به معناي توليد در اشل جهاني است ، تصريح كرد: اگر خود را آماده ايجاد تشكيلات و ساختار جهاني سازي جديد نكرده و متناسب با آن توليدات خود را در اشل جهاني نبريم محصولات توليدي ما محكوم به شكست خواهند شد.
رييس مجمع ناشران الكترونيك ،‌‏تاكيد كرد: اگر از فرصت‌‏هاي ايجاد شده استفاده نكنيم ، ديگران از آن استفاده كرده و بايد به رده‌‏هاي پايين‌‏تر از آنها سقوط كنيم.
وي ، افزود: كشور ايران هنوز نتوانسته حتي يك درصد از تجارت جهاني را در حوزه نرم‌‏افزار به خود اختصاص دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




دكتر شهرستاني ، با اشاره به اين كه وزارتخانه‌‏هاي مسوول اين امر بايد هر چه سريع‌‏تر اقدام به برنامه‌‏ريزي براي انسجام اين حوزه نمايند، گفت: بدون برنامه‌‏ريزي تصور صادرات عملا رويارويي بيش نبوده و اگر اتفاقي هم بيفتد مانند شكفتن يك گل است و با يك گل در بخش صادرات بهاري اتفاق نخواهد افتاد.





















Copyright: gooya.com 2016