سه شنبه 17 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"گوگل" خدمات نقشه‌هاي ماهواره‌اي خود را به تلفن هاي همراه گسترش مي‌دهد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۸/۱۶‬

شركت "گوگل" در ادامه تلاش براي فراتر بردن فعاليتهاي خود از حوزه رايانه‌هاي شخصي، نرم‌افزار جديدي ويژه بهبود خدمات تصاوير و نقشه‌هاي ماهواره‌اي خود در گوشي‌هاي تلفن همراه، ارائه كرده‌است.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، "گوگل" حدود هفت ماه قبل نگارش ويژه موبايل خدمات نقشه‌ها و تصاوير ماهواره‌اي خود را ارائه كرده بود كه نرم‌افزاز جديد برخي مشكلات اين خدمات در گوشي‌هاي موبايل را برطرف كرده و مشاهده تصاوير ماهواره‌اي از سطح كره زمين در تلفنهاي همراه را تسهيل مي‌كند.

از جمله قابليتهاي نرم‌افزار جديد، امكان كار كردن با فن‌آوري "جي پي اس" (سامانه مكانيابي جهاني) در گوشي‌هاي موبايل مجهز به اين فن‌آوري است به طوري كه با مشخص شدن مكان جغرافيايي هر كار توسط سامانه ماهواره‌اي "جي پي اس"، نوع خدمات ارائه شده به او نيز تغيير مي‌كند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




شركت "گوگل" پيش از اين از روشهاي مختلف براي شناسايي مكان كاربران رايانه‌هاي شخصي و در نتيجه نمايش آگهي‌هاي اينترنتي متناسب با محل هر كاربر، استفاده كرده‌است اما به نظر مي‌رسد استفاده "گوگل" از "جي پي اس" براي تعيين مكان كاربران گوشي‌هاي موبايل به منظور نمايش آگهي‌هاي اينترنتي نبوده و تنها براي بهبود كيفيت خدمات نقشه‌هاي ماهواره‌اي اين شركت باشد.

"گوگل" به عنوان قدرتمندترين موتور جستجوي اينترنتي جهان مدتي است تلاش خود را براي گسترش حوزه فعاليتها از رايانه‌هاي شخصي به مخابرات، نشر و تلويزيون گسترش داده و اقدام جديد نيز در همين راستا صورت گرفته‌است.

خدمات نقشه‌هاي ماهواره‌اي جديد "گوگل" تنها در گوشي‌هاي موبايل با قابليت كار كردن با "جاوا"(‪ ،(Java‬قابل استفاده است.





















Copyright: gooya.com 2016