چهارشنبه 18 آبان 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوفي عنان: سازمان ملل هيچ طرحي براي دراختيار گرفتن حاكميت اينترنتي ندارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

«كوفي‌عنان» در تلاش براي فرو نشاندن درگيري و نزاع بر سر موضوع حاكميت اينترنت در آغاز اجلاس جهاني هفته‌ي آينده اعلام كرد كه هيچ طرح پيشنهادي مبني بر اينكه يك آژانس وابسته سازمان ملل اين وظيفه را برعهده بگيرد، وجود ندارد.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهارات كوفي عنان، دبير كل سازمان ملل، كه در ستوني از روزنامه‌ي واشنگتن پست منتشر شده است در بحبوحه‌ي نگراني‌هاي رو به افزايش نسبت به اينكه اجلاس جهاني جامعه اطلاعاتي در هفته‌ي آينده به وسيله‌ي يك موضوع بحث برانگيز سياسي درباره‌ي حاكميت اينترنتي از مسير اصلي خارج شود، مطرح شدند. دولت هاي بيشماري از جمله اتحاديه‌ي اروپا، ايجاد يك نهاد بين‌المللي نظارت كننده و كاهش نقش شركت اينترنتي امريكايي (ICANN) را خواستار شدند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عنان در پاسخ به اين ادعاها كه سازمان ملل مي‌خواهد نقش اين نهاد را بازي كند و اينترنت را در اختيار بگيرد، مواظبت كرده ويا حتي كنترل كند نوشت كه هيچ اقدامي فراتر از واقعيت فعلي وجود ند اشته است.

گفتني است كه هفته‌ي گذشته چندين مقام رسمي تجاري و دولتي آمريكا مخالفت خود را با تشكيل اين سازمان جديد بين‌المللي كه نياز به ICANN را نه به طور كامل از بين ببرد بلكه حتي فقط آن را كاهش دهد، ابراز كردند.

دبيركل سازمان ملل در ادامه‌ي مطلبش آورده است كه تمام طرح‌هاي پيشنهادي مبني بر مديريت روز به روز اينترنت بايد به موسسات و انستيتوهاي فني واگذار شود تا از اين موضوع در برابر سياست‌هاي داغ هر روزه در اين زمينه حفاظت كنند.





















Copyright: gooya.com 2016