چهارشنبه 2 آذر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اهداف حملات اينترنتي از سيستم‌هاي عامل به سوي نرم‌افزارهاي پر كاربر در حال تغيير است، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۰۲‬

جديدترين تحقيقات نشان مي‌دهد اهداف حملات بزرگ اينترنتي از سيستم‌هاي عامل به سوي نرم‌افزارهايي پركاربر كه تحت همين سيستم‌هاي عامل اجرا مي‌شوند، در حال تغيير است.

به گزارش پايگاه اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، بررسي‌هاي مركز بين‌المللي تحقيقات امنيت اينترنتي "سنس" (‪ (SANS‬نشان مي‌دهد تبهكاران اينترنتي در جديدترين حملات خود به جاي هدف قرار دادن سيستم عامل "ويندوز" و يا ساير سيستم‌هاي عامل، مرورگرهاي اينترنتي، نرم‌افزارهاي پشتيباني، نرم‌افزارهاي ضد ويروس، نرم‌افزارهاي صوتي و تصويري و مسنجرها را هدف حملات خود قرار مي‌دهند.

در گزارش اخير مركز تحقيقاتي "سنس" نام ‪ ۲۰‬حمله اينترنتي مهم سال ‪ ۲۰۰۵‬ذكر شده كه در اغلب آنها هكرها تلاش كرده‌اند به جاي استفاده از سيستم‌عامل براي نفوذ به رايانه‌ها، از حفره‌هاي امنيتي نرم‌افزارهاي پركاربر بهره بگيرند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته كارشناسان، از آنجا كه سالهاست سيستم‌هاي عامل و به ويژه سيستم‌عامل "ويندوز" هدف حملات اينترنتي بوده‌اند، طراحان سيستم‌هاي عامل از تجربه اين حملات استفاده كرده و با ارايه به روزنگارهاي پي در پي سيستم‌هاي عامل را براي دست يابي به بالاترين سطح امنيت بهبود بخشيده‌اند.

اين درحالي است كه بسياري از نرم‌افزارهاي پركاربر به ندرت توسط سازندگان خود به روز مي‌شوند و چنانچه يك حفره امنيتي در آنها شناسايي شود، از زمان شناسايي حفره تا زمان انتشار وصله اصلاح‌كننده آن زمان زيادي طول كشيده و هكرها به فرصت مناسب براي ترتيب دادن حملات اينترنتي دست پيدا مي‌كنند.





















Copyright: gooya.com 2016