سه شنبه 8 آذر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كرم ‪ SOBER-Z‬پرشيوع‌ترين ويروس جهان، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪

متخصصان آنتي ويروس سوفوس در شبكه‌هاي جهاني مراكز آناليز ويروس، اسپم و نرم افزارهاي جاسوسي به كاربران در مورد شيوع بيش از ‪ ۸۱‬درصدي كرم ‪ SOBER-Z‬هشدار دادند.

سرعت رشد اين كرم به حدي زياد است كه به گسترده‌ترين ويروس حال حاضر جهان تبديل شده است.

اين ويروس كه يكي از هر ‪ ۱۷‬ايميل فرستاده شده در جهان را آلوده مي كند خود را به عنوان ضميمه يك ايميل ارسال كرده و تلاش مي‌كند تا نرم افزار امنيتي كاربر را از كار بياندازد.

اين كرم كاربران ناآگاه را با تشويق آنها به اجراي فايل‌هاي آلوده گوناگون به دام مي‌اندازد به اين صورت كه كاربران را با معرفي خود به عنوان يك كارآگاه ‪ FBI‬و ‪ CIA‬به‌همراه فايل ضميمه سوالات پيشنهاد يك ويدئويي از فيلم ‪ THE SIMPLE LIFE‬طعمه خود قرار مي‌دهد.

ضميمه ‪ SOBER-Z‬يك فايل فشرده با نام ‪ FILE-PACKED_DATAINFO.EXE‬است ك‌ه رايانه كاربر را براي آلوده كردن ديگر آدرس‌هاي پست الكترونيكي موجود در آن پويش مي‌كند.

گراهام كلولي مشاور ارشد آنتي ويروس سوفوس مي‌گويد: نرخ رشدي كه اين كرم در پيش گرفته نشان‌دهنده موفقيت حقه‌هاي منحرف‌كننده طراح آن است و اين ميزان تهديد بالايي كه ويروس‌ها به امنيت آي تي اعمال مي‌كنند بايد زنگ خطري براي تجارت‌ها در تمام جهان باشد.

اقدام سازمان‌ها به محافظت از شبكه هايشان در برابر چنين حملاتي بوسيله راه حل‌هاي مطمئن امري كاملا ضروري به نظر مي‌رسد.

مدت دو سال است كه طراح كرم ‪ SOBER‬كاربران را مورد حمله قرار مي‌دهد و سوفوس از هر كسي كه اطلاعاتي درباره طراح اين كرم دارد دعوت مي‌كند تا آن را به مراجع اطلاع دهند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




قابل ذكر است كه مشتري‌هاي سوفوس به طور فعال در برابر كرم ‪SOBER-Z‬ حفاظت مي‌شوند. فناوري فوق فعال ژنوتايپ آنتي ويروس سوفوس قابليت شناسايي كرم ‪SOBER-Z‬را به طور فعال و بدون نياز به بروز رساني دارا است و از مشتريان خود كاملا حفاظت به عمل آورده است.

راه حل مستحكم آنتي ويروس سوفوس با عنوان ‪SOPHOS PUREMESSAGE‬درگاه پست الكترونيكي شبكه‌ها را در برابر هرزنامه‌ها و ويروس‌ها محافظت مي كند همچنين مي‌تواند پيام‌هاي فرستاده شده توسط كرم اينترنتي را مسدود كند.

سوفوس به شركت‌ها و مديران شبكه‌ها توصيه مي‌كند كه با به كارگيري راه حل مستحكمي كه بتواند تجارت آنها را از خطرات ويورس و اسپم مصون بدارد از خود محافظت كنند.





















Copyright: gooya.com 2016