سه شنبه 8 آذر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سيستمي جديد براي رديابي اتومبيل‌‏هاي سرقت شده، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

BT به دارندگان اتومبيل خدمات رديابي در مواقع سرقت ارايه مي‌‏دهد.
به گزارش ايلنا، بريتيش تلكام (BT) ، در ابتكاري جديد به دارندگان اتومبيل خدمات امنيتي مي‌‏دهد. اين شركت سرويس جديدي را راه‌‏اندازي كرده كه در صورت به سرقت رفتن اتومبيل ، امكان رديابي آن از طريق ماهواره را فراهم مي‌‏كند.
در سرويس جديد كه به BT TRACKIT معروف است ، از يك كارت هوشمند استفاده مي‌‏شود كه راننده جداي از سوئيچ ماشين نگه‌‏داري مي‌‏كند.
اين كارت هوشمند به هنگام استارت خودرن ماشين به وسيله يك كارت خوان شناسايي مي‌‏شود ، درصورتي كه راننده به هنگام رانندگي كارت هوشمند را به همراه نداشته باشد كارت خوان يك ترانسپاندر (گيرنده- فرستنده خودكار) را كه در اتومبيل پنهان شده فعال مي‌‏كند و يكي از مراكز تماس BT به صاحب اتومبيل و پليس اطلاع مي‌‏دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين سيستم مي‌‏تواند موتور اتومبيل را از راه دور از كار بيندازد. اين سيستم نه تنها باعث افزايش سرعت پاسخ‌‏گويي پليس مي‌‏شود ؛ بلكه شركت‌‏هاي بيمه را مجبور كرده كه هزينه بيمه كردن اتومبيل‌‏هاي مجهز به اين سيستم را كاهش دهند.
اين سيستم كه با هزينه اوليه 350 پوند و هزينه اشتراك ساليانه 600 تا هزار پوند نصب خواهد شد ، در حال حاضر در 27 كشور اروپايي قابل اجرا است.





















Copyright: gooya.com 2016