جمعه 11 آذر 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايكروسافت تا زمان انتشار نسخه نهايي "ويستا"، هر ماه يك نسخه نمايشي منتشر مي‌كند، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۹/۱۰‬

شركت مايكروسافت اعلام كرد به منظور برخورداري از نظرات و پيشنهادات كاربران، از اين پس تا زمان انتشار نسخه نهايي "ويندوز ويستا" در نيمه دوم سال ‪ ،۲۰۰۶‬در هر ماه يك نسخه نمايشي از اين سيستم‌عامل را منتشر خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، شركت مايكروسافت آخرين نگارش از سيستم‌عامل "ويندوز"، يعني "ويندوز ايكس پي" را در سال ‪ ۲۰۰۱‬ارائه كرده بود و اين نخستين باري است كه ميان انتشار دو نگارش از "ويندوز" حدود پنج سال فاصله مي‌افتد.

"ويندوز" مهمترين محصول غول نرم‌افزاري "مايكروسافت" است و بيش از يك چهارم درآمد ساليانه چهل ميليارد دلاري اين شركت از فروش همين سيستم‌عامل تامين مي‌شود.

شركت مايكروسافت در ماههاي سپتامبر و اكتبر گذشته اقدام به انتشار نگارشهاي نمايشي از "ويندوز ويستا" كرد و احتمالا در ماه دسامبر و پس از آن نيز تا زمان انتشار نسخه نهايي، به صورت ماهيانه اقدام به عرضه نسخه‌هاي نمايشي اين سيستم‌عامل خواهد كرد.

مايكروسافت احتمالا در يكي از نگارشهاي نمايشي منتشر شده در اوايل سال ميلادي آينده، تمامي ويژگي‌هاي پايه "ويندوز" ويستا را معرفي خواهد كرد و در نگارشهاي نمايشي بعدي ميزان پايداري اين سيستم‌عامل را مورد بررسي قرار خواهد داد.

شركت مايكروسافت به غير از نگارشهاي نمايشي (‪ ،(Preview versions‬در ماه ژوييه گذشته يك نسخه آزمايشي(‪ (Beta‬اين سيستم‌عامل را منتشر كرد و يك نسخه "بتا" ديگر را نيز در سال بعد منتشر خواهد نمود.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از جمله تغييرات اساسي ويندوز "ويستا" در مقايسه با "ويندوز ايكس پي" مي‌توان به برخورداري از يك سامانه گرافيكي جديد به نام "آولون"(‪،(Avalon‬ سامانه مديريت فايل "وين اف‌اس"(‪ (WinFs‬و همچنين برخورداري از نگارش هفتم و جديد مرورگر "اينترنت اكسپلورر" اشاره كرد.

بنابرآنچه مايكروسافت در گذشته اعلام كرده، نسخه نهايي ويندوز "ويستا" داراي قابليتهاي جديد فراوان از جمله امكانات و ابزارهاي امنيتي مختلف، امكانات جديد براي ايجاد شبكه‌هاي رايانه‌اي كوچك، امكان محدود كردن دسترسي كودكان به رايانه توسط والدين، ضريب امنيتي كلي بالاتر و ويژگي‌هاي فراوان براي رايانه‌هاي لپ تاپ خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016