چهارشنبه 7 دی 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يك مدل جديد براي مبارزه با ويروسهاي رايانه‌اي ابداع شد، ايرنا

لندن، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۰/۰۷‬

يك مدل جديد درباره شبكه‌هاي رايانه نشان مي‌دهد كه شركتهايي كه در زمينه توليد برنامه‌هاي ضد ويروس فعاليت مي‌كنند، بايد ساختار اين برنامه‌ها را به گونه‌اي تغيير دهند كه برنامه‌هاي ضد ويروس به جاي آنكه به داروهاي مداواكننده شبيه باشند، مانند ويروسهاي بيماركننده باشند.

در حال حاضر دارندگان كامپيوترها با دريافت نسخه‌هاي به روز شده از برنامه‌هاي ضد ويروس شركتهايي كه اين برنامه‌ها را عرضه مي‌كنند، كامپيوتر- هاي خود را به صورت آماري و نه صد در صد، در برابر ويروسهايي كه مستمرا روانه بازار مي‌شوند بيمه مي‌كنند.

اما به نوشته نشريه "نيچر ويژه فيزيك"، تحليل تازه‌اي كه با استفاده از نظريه شبكه‌ها صورت گرفته نشان مي‌دهد اگر نرم‌افزارهاي ضد ويروس به جاي آنكه به صورت آماري تواناييهاي خود را به مصرف‌كنندگان عرضه كنند، خاصيت ايمن‌سازي خود را درست به همان شيوه‌اي كه ويروس شبكه را آلوده مي‌سازد و در آن انتشار مي‌يابد، در شبكه پخش كنند، شانس محافظت از رايانه به مراتب بالاتر مي‌رود.

بر مبناي اين تحليل، حتي مي‌توان با اتخاذ يك تمهيد اضافي سرعت ايمن- سازي را به مراتب افزايش داد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين تمهيد عبارت از آن است كه در درون شبكه اينترنت گره‌هايي ‪ nodes‬با خاصيت شناسايي ويروس جاي داد كه در بخشهاي مختلف شبكه توزيع شده باشند و به محض آنكه هر يك وجود ويروسي را تشخيص داد ديگر گره‌ها را مطلع سازد.

هر يك از اين گره‌ها در عين حال مي‌تواند، خاصيت‌هاي ايمن‌سازي خود را نيز در شبكه انتشار دهد و موجب تقويت توانايي گره‌هاي ديگر و كل شبكه در برابر ويروسهاي خطرناك شود.





















Copyright: gooya.com 2016