یکشنبه 2 بهمن 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماهواره مصباح در نوبت پرتاب است، ايلنا

رييس سازمان فضايي ايران درگفت و گو با ايلنا:
حداكثر تا 3 ماه ديگر ماهواره مصباح پرتاب مي‌‏شود


تهران- خبرگزاري كار ايران

مراحل اجرايي پروژه ماهواره مصباح تمام شده و هم‌‏اكنون در نوبت پرتاب است.

مهندس احمد طالب‌‏زاده ، رييس سازمان فضايي ايران ، درگفت و گو با خبرنگار ايلنا ، با اعلام اين مطلب ، اظهار داشت: با توجه به اين‌‏كه ماهواره مصباح بايد ازطريق موشك روسي كه ماهواره‌‏هاي ديگري را نيز پرتاب مي‌‏كند به هوا فرستاده شود ، مدتي زمان مي‌‏برد تا مسافرهاي ديگر اين موشك تكميل شود.
وي ، با بيان اين‌‏كه تا پايان ژانويه 2006 زمان نهايي پرتاب از سوي روسيه اعلام خواهد شد ، گفت: ماهواره مصباح حداكثر ظرف مدت 3 ماه آينده پرتاب خواهد شد.
مهندس طالب‌‏زاده ، در خصوص زمان‌‏بندي پرتاب ماهواره مصباح ، خاطرنشان كرد: اين پروژه تحقيقاتي بود و قرار بود كه بيشتر در كشور براي آموزش و انتقال دانش فني به كار رود ، لذا در آن زماني كه از قبل پيش‌‏بيني شده بود ، پرتاب انجام نگرفت.
وي ، با اشاره به اين‌‏كه پيش‌‏بيني شده بود كه مصباح پايان دسامبر 2005 به بهره‌‏برداري برسد، يادآور شد: اين پروژه در مركز تحقيقات مخابرات ايران و سازمان‌‏هاي پژو‌‏هش‌‏هاي مجلس انجام و اخيرا به سازمان فضايي ايران منتقل شد كه در خصوص تاخير در اجراي آن نمي‌‏توان از سازمان خرده گرفت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رييس سازمان فضايي ايران ، تصريح كرد: ماهواره مصباح عملياتي نيست كه كاربردهايش در كشور تحول ايجاد كند ، بلكه جنبه تحقيقاتي دارد.
وي ، با بيان اين‌‏كه مشكلات زيادي در اجراي پروژه‌‏ها گريبان‌‏گير است ، خاطرنشان كرد: اكثر مواقع مواد اوليه خريداري شده با استانداردهايي گفته شده هم‌‏خواني ندارد و به اين دليل مشكل ايجاد مي‌‏شود.





















Copyright: gooya.com 2016