جمعه 7 بهمن 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"اوپرا" مرورگر اينترنتي ويژه گوشي تلفن همراه را به طور رسمي عرضه كرد، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۱/۰۶‬

شركت "اوپرا" مرورگر اينترنتي ويژه استفاده در گوشي‌هاي تلفن همراه "اوپرا ميني" خود را به طور رسمي منتشر كرد.

به گزارش سايت اينترنتي "پي‌سي‌ورلد"، مرورگر "اوپرا ميني" كه براي گوشي‌هاي تلفن همراه مجهز به "جاوا" طراحي شده، با كمك سرورهاي مركزي شركت "اوپرا" وب سايتهاي اينترنتي را كوچك و خلاصه كرده تا در نمايشگر كوچك گوشي جاي گرفته و به راحتي نمايش داده شوند.

شركت "اوپرا" از ماه گذشته ميلادي امكان دريافت مرورگر "اوپرا ميني" را به طور رايگان و بدون هرگونه تبليغات در وب سايت اينترنتي خود فراهم آورده بود، اما هم‌اكنون اين شركت عرضه رسمي اين مرورگر را آغاز كرده است.

از زمان معرفي "اوپرا ميني" در ماه دسامبر تاكنون، بيش از يك ميليون كاربر اين مرورگر ويژه گوشي‌هاي تلفن همراه را از اينترنت دريافت كرده‌اند.

كاربران مي‌توانند مرورگر "اوپرا ميني" را كه داراي حجمي كمتر از صد كيلو بايت است، به طور مستقيم از اينترنت به داخل گوشي خود انتقال دهند يا اينكه در ابتدا با رايانه دريافت و سپس به گوشي خود منتقل كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




روش كار مرورگر "اوپرا ميني" بدين صورت است كه آدرس وب سايتي كه كاربر در اين مرورگر وارد مي‌كند از طريق اينترنت به سرورهاي قدرتمند شركت "اوپرا" فرستاده مي‌شود و اين رايانه‌هاي سرور، سايت درخواست شده را يافته و خلاصه مي‌كنند و براي نمايش از طريق اينترنت به گوشي كاربر مي‌فرستند.

شركت "اوپرا" با اين روش مشكل كمبود حافظه و توان محاسباتي گوشي‌هاي تلفن همراه را كه اغلب سبب دشواري نمايش صفحات اينترنتي مي‌شوند به ميزان قابل توجهي حل كرده است.

هم‌اكنون اغلب مرورگرهاي اينترنتي ويژه گوشي‌هاي تلفن همراه تنها در تلفن‌هاي همراه گران قيمت مجهز به پردازنده‌هاي قوي قابل نصب هستند، اما مرورگر "اوپرا ميني" با تكيه بر سرورهاي اين شركت، قابليت نمايش وب سايتهاي اينترنتي در صفحه نمايش تلفن‌هاي همراه نسبتا ارزان را نيز فراهم كرده است.

شركت "اوپرا" پيش از اين مرورگر اينترنتي ديگري را موسوم به "اوپرا موبايل" ويژه نصب در گوشي‌هاي تلفن همراه پيشرفته‌تر و قدرتمندتر عرضه كرده بود كه تقريبا قادر به انجام تمام كارهايي است كه يك مرورگر ويژه رايانه‌هاي شخصي مي‌تواند انجام دهد.





















Copyright: gooya.com 2016