جمعه 12 اسفند 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايكروسافت ايده استفاده از پا در كنار دست براي كاركردن با رايانه را مطرح مي‌كند، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۱۲‬

شركت مايكروسافت ايده استفاده از پا در كنار استفاده از انگشتان دست براي كار كردن با رايانه را مطرح مي‌كند.

به گزارش سايت اينترنتي "تك وب"، كارشناسان مايكروسافت عقيده دارند به طور مثال همانگونه كه براي نواختن ساز پيانو و يا دوچرخه سواري بايد از تركيبي از حركات دستها و پاها استفاده كرد، براي كار كردن با رايانه نيز شايد بتوان با ايده‌اي جديد به نام "استپ‌يوآي"(‪ (StepUI‬از پاها در كنار دستان كمك گرفت.

بدين منظور، مايكروسافت نمونه اوليه‌اي از يك نرم‌افزار مديريت ايميل به نام "استپ‌ميل" طراحي كرده است كه براي كاركردن با آن، بايد علاوه بر ماوس و صفحه كليد، از يك "پد" ويژه كه پاها روي آن قرار مي‌گيرد (مشابه برخي "پد"هاي مورد استفاده در بازي‌هاي رايانه‌اي براي فشردن پدالهاي گاز و ترمز) استفاده كرد.

"استپ‌يوآي" يكي از ‪ ۱۵۰‬طرح مختلفي است كه مايكروسافت روز چهارشنبه در همايش ساليانه "تك فست"(‪ (TechFest‬خود به نمايش خواهد گذاشت.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين همايش، اعضاي واحد ‪ ۷۰۰‬نفري تحقيقات شركت مايكروسافت ايده‌ها و طرح‌هاي جديد خود را براي حدود ‪ ۶‬هزار نفر از كارمندان شركت مايكروسافت به نمايش خواهند گذارد.

به گفته كارشناسان تحقيقاتي مايكروسافت، ايده كمك گرفتن از پاها در هنگام استفاده از رايانه مي‌تواند كار كردن با بسياري از نرم‌افزارها را ساده‌تر كرده و به علاوه فعاليت بدني كاربران رايانه‌ها را افزايش دهد كه اين امر براي سلامتي كاربراني كه بلند مدت پشت ميز رايانه خود مي‌نشينند، مفيد خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016