شنبه 13 اسفند 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تماشاي تلويزيون در گوشي‌هاي موبايل تا سال ‪ ۲۰۰۸‬مرسوم مي‌شود، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۱۲/۱۳‬

شركت "نوكيا" به عنوان بزرگترين توليدكننده گوشي‌هاي تلفن همراه در جهان اعلام كرد كه امكان تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني در گوشي‌هاي موبايل تا سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاري رويترز، بررسي‌هاي انجام گرفته نشان مي‌دهد كه فن‌آوري دريافت برنامه‌هاي تلويزيوني در گوشي‌هاي موبايل حتي در صورت غير رايگان بودن، به شدت مورد استقبال كاربران گوشي‌هاي پيشرفته قرار خواهد گرفت.

شركت "نوكيا" به تازگي اعلام كرده است امكان تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني در گوشي‌هاي موبايل در سال ميلادي جاري به صورت محدود و توسط برخي شركتهاي مخابراتي ارائه شده و تا سال ‪ ۲۰۰۸‬به صورت همگاني درخواهد آمد.

كارشناسان عقيده دارند شركتهاي ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه و همچنين شركتهاي تلويزيوني از فروش اشتراك دريافت برنامه‌هاي تلويزيوني به كاربران گوشي‌هاي موبايل سود سرشاري را بدست خواهند آورد و به همين علت اين فن‌آوري در آينده نزديك در كشورهاي مختلف همگاني خواهد شد.

هم‌اكنون حدود شش فن‌آوري مختلف جهت ارسال برنامه‌هاي تلويزيوني ويژه گوشي‌هاي موبايل معرفي شده كه هركدام از فركانسهاي خاصي براي ارسال اين برنامه‌ها به گوشي‌هاي موبايل استفاده مي‌كنند.

سه شركت بزرگ "نوكيا"، "موتورلا" و "اينتل" چندي پيش اعلام كرده بودند در راستاي سرعت بخشيدن به همگاني شدن اين فن‌آوري و به منظور ايجاد يك استاندارد ويژه پخش برنامه‌هاي تلويزيوني در گوشي‌هاي موبايل با يكديگر همكاري مي‌كنند.

اين سه شركت به همراه چند شركت ديگر از جمله "تگزاس اينسترومنتس" و "مودئو" هم‌اكنون گروهي را موسوم به "موبايل دي‌تي‌وي"(‪ (Mobile DTV‬ايجاد كرده و تلاش براي ايجاد يك استاندارد ويژه پخش برنامه‌هاي تلويزيوني در گوشي‌هاي موبايل را آغاز كرده‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فن‌آوري در دست طراحي اين گروه موسوم به فن‌آوري "دي‌وي‌بي-اچ"، بر پايه ارسال برنامه‌هاي تلويزيوني به طور مستقيم از آنتنهاي فرستنده برنامه به گوشي موبايل است به طوري كه در اين بين شركتهاي مخابراتي نقشي نداشته و گوشي موبايل امواج تلويزيوني را از خود پخش‌كننده برنامه‌هاي تلويزيوني دريافت مي‌كند.

علاوه بر اين، فن‌آوري "دي‌وي‌بي-اچ" با شبكه‌هاي مخابراتي نيز هماهنگ بوده به طوري كه كاربر گوشي موبايل مي‌تواند با كمك شبكه مخابراتي مورد استفاده خود، درخواست دريافت برنامه‌هاي تلويزيوني مورد نظر خود را ارسال كرده و هزينه آن را به اپراتور تلفن همراه خود بپردازد.

هم‌اكنون به غير از فن‌آوري "دي‌وي‌بي-اچ"، چهار فن‌آوري رقيب ديگر از جمله فن‌آوري‌هاي "دي‌اي‌بي" و همچنين "مديا فلو" نيز توسط گروه‌هاي ديگر براي ارسال برنامه‌هاي تلويزيوني به موبايلها معرفي شده كه اين فن‌آوري‌ها نيز در مرحله آزمايش به سر مي‌برند.





















Copyright: gooya.com 2016