پنجشنبه 18 اسفند 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فن آوری های پيشرفته در نمايشگاه "سبيت"، بی بی سی

نمايشگاه سبيت (CeBIT) در هانوفر آلمان، معمولا به عنوان بزرگترين نمايشگاه فن آوری های پيشرفته جهان شناخته می شود که همه حيطه های گسترده فن آوری را پوشش می دهد.

يکی از موضوعاتی که ناظران صنعت فن آوری، بخاطر آن مشتاقانه منتظر بازگشايی سبيت هستند پروژه تازه مايکروسافت به نام اوريگامی است.

پيش بينی می شود روز چهارشنبه (۹ مارس ۲۰۰۶) مايکروسافت، غول صنايع نرم افزاری، جزئيات آنچه يک رايانه شخصی فوق العاده سبک خوانده می شود را در يک کنفرانس خبری اعلام کند.

بتازگی مايکروسافت تاييد کرده که اين دستگاه رايانه ای در اندازه يک کتاب رقعی است که با سيستم عامل ويندوز ايکس پی کار می کند.

پيش بينی می شود اطلاعات بيشتر در مورد اين پروژه توسط شرکت اينتل، سازنده ريز پردازنده های رايانه و سامسونگ که ظاهرا شرکای مايکروسافت در اين پروژه هستند در جريان برگزاری نمايشگاه سبيت افشا شود.

جذابيت پروژه اوريگامی نشان می دهد که چگونه ابزارک ها (Gadget) و دستگاه های سرگرمی به محرک اصلی صنعت فن آوری های پيشرفته مبدل شده اند.

تقريبا از ابتدای راه اندازی اين نمايشگاه، سبيت بيشتر جذب شرکت های تجاری را مد نظر داشته است. سبيت همواره محلی بوده که شرکت های توليد کننده فن آوری های پيشرفته، کالاهای تازه خود را به مشتريان معرفی می کردند.

مخاطبان عام

اينک، با وارد شدن هر چه بيشتر فن آوری به زندگی روزانه مردم، سبيت نيز چهره خود را تغيير داده است. سبيت امروز همانقدر که می تواند يک دستگاه پخش موسيقی ام پی ۳ را به يک نوجوان اسکيت سوار عرضه کند، يک مدير ميانسال شرکتی بزرگ را نيز که بدنبال راهی برای حفظ داده های ديجيتال شرکتش است، جذب می کند.

در همين حال گردهم آمدن سازندگان بازی های مجازی و رايانه ای در سبيت نيز نشان می دهد تا چه حد مرزهای فن آوری برای مصارف تجاری و سرگرمی در هم آميخته اند.

به رغم آنکه شرکت سونی غرفه ای در سبيت ندارد، آی بی ام می خواهد چشمه ای از ابر رايانه در حال توليدش را به بازديدکندگان نشان دهد که از فن آوری دستگاه های بازی پلی استيشن ۳ سونی در آن استفاده شده است.

از ديگر رويدادهای اين نمايشگاه، پيشرفت های قابل ملاحظه در فن آوری ساخت رايانه های دستی يا لپ تاپ ها است. گفته می شود لپ تاپ های جديد از باتری هايی با طول عمر بسيار بيشتر بهره خواهند برد و می توانند ساعت ها بدون نياز به شارژ مجدد مورد استفاده قرار گيرند.

لپ تاپ ها همچنين به پردازنده های 'دو مغزی' (Dual Core) مجهز خواهند بود که قدرت آنها را به مراتب افزايش می دهد.

ابزارک های گرانقيمت

خريد يکی از ابزارک هايی (Gadget) که در اين نمايشگاه عرضه شده خارج از توان بسياری از کاربران است. يک شرکت توليد کننده محفظه های يو اس بی، ابزارکی از طلای ۱۴ عيار ساخته که با پنج قطعه الماس تزئين شده و حدود ۲۰۰۰ يورو قيمت دارد.

در کنار لپ تاپ ها، تلفن های همراه و ابزارک های مختلفی که برای آنها ساخته شده نيز در اين نمايشگاه عرضه می شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پيش بينی می شود بسياری از تلفن های جديد از حافظه های سخت پر حجمی بهره خواهند برد تا بتوانند بعنوان پخش کننده صدا و تصوير نيز مورد استفاده قرار گيرند. احتمالا شرکت سامسونگ از تلفنی با حافظه ۸ گيگابايتی پرده برداری خواهد کرد.

بسياری از فن آوری های نوين ارتباطی نيز که در رايانه ها، تلفن ها و پخش کننده های چند رسانه ای کاربرد دارند در سبيت معرفی می شوند. وای فای، ۳جی، وايمکس و ديگر فن آوری ها، همه در اين نمايشگاه به کار خواهند افتاد.

نمايشگاه فناوری سبيت از ۹ تا ۱۵ مارس در هانوفر آلمان برگزار خواهد شد. سال ۲۰۰۵ قريب ۵۰۰ هزار نفر از آن نمايشگاه بازديد کردند و پيش بينی می شود علاقمندان امسال بيش از اين تعداد خواهند بود.





















Copyright: gooya.com 2016