سه شنبه 15 فروردین 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايكروسافت در مورد دانلود وصله‌هاي‌ اصلاحي غير رسمي براي "اكسپلورر" هشدار داد، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۱۵‬

شركت "مايكروسافت" كاربران را از دانلود وصله‌هاي اصلاحي كه ساير شركتهاي نرم‌افزاري براي ترميم ايرادهاي امنيتي مرورگر "اينترنت اكسپلورر" منتشر كرده‌اند، برحذر داشته‌است.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، چند روز پيش يك حفره امنيتي خطرناك در مرورگر "اينترنت اكسپلورر" شركت مايكروسافت شناسايي شد كه به گفته شركتهاي توليدكننده نرم‌افزارهاي امنيتي، هكرها مي‌توانند با استفاده از آن به راحتي به رايانه‌هاي كاربران نفوذ كرده و كنترل رايانه‌ها را در اختيار خود بگيرند.

شركت "مايكروسافت" پس از شناسايي اين حفره امنيتي از تلاش خود براي انتشار وصله اصلاحي در كمترين زمان ممكن خبر داد اما هم‌اكنون برخي شركتهاي ديگر خود به صورت مستقل و پيش از "مايكروسافت" قدام به انتشار وصله اصلاح كننده ايراد مذكور كرده‌اند.

يكي از شركتهاي ارائه‌دهنده اين وصله‌هاي اصلاحي به نام "يي‌آي ديجيتال" هم‌اكنون اعلام كرده از زمان انتشار وصله مذكور در وب سايت اين شركت در چند روز قبل، بيش از ‪ ۷۰‬هزار كاربر "اينترنت اكسپلورر" آن را دانلود و نصب كرده‌اند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




برخي كارشناسان امنيتي اينترنت عقيده دارند مايكروسافت به علت حساسيت و پيچيدگي سيستم‌عامل "ويندوز" و مرورگر "اكسپلورر" نمي‌تواند بلافاصله پس از شناسايي يك حفره امنيتي به طراحي و انتشار وصله اصلاحي آن بپردازد و براي آزمايش كارايي و بي‌خطر بودن وصله اصلاحي خود نيازمند زمان زيادي است اما برخي ديگر از كارشناسان نيز عقيده دارند اين شركت بايد دست كم در زمان شناسايي ايرادهاي امنيتي خطرناك نظير اين مورد، ابتدا به انتشار سريع وصله‌هاي اصلاحي موقتي پرداخته و سپس در فرصت مناسب وصله اصلاحي اصلي و آزمايش شده خود را منتشر نمايد.

هم‌اكنون "مايكروسافت" اعلام كرده‌است كه نرم‌افزار اصلاح‌كننده حفره جديد "اينترنت اكسپلورر" را طبق برنامه هميشگي خود در دومين سه‌شنبه ماه، يعني روز يازدهم آوريل منتشر خواهد كرد.





















Copyright: gooya.com 2016