چهارشنبه 12 مهر 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس گوگل: قدرت اينترنت جهان سياست را از خود متاثر خواهد کرد، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۷/۱۲‬

رييس شرکت "گوگل" اعلام کرد تا پنج سال ديگر امکاناتی در اينترنت موجود خواهد بود که کاربران می‌توانند با استفاده از آن صحت گفتار سياستمداران را در کمترين زمان ممکن مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، "اريک اشميت" رييس بزرگترين موتور جستجوی اينترنت اعلام کرد اينترنت در آينده تاثير بسيار زيادی در نتايج انتخاباتها خواهد داشت.

وی در بازديد هفته اخير از کشور انگليس و ديدار با "تونی بلر" نخست وزير اين کشور پيش‌بينی کرد تا پنج سال ديگر نرم‌افزار "پيش‌بينی حقايق" توليد خواهد شد که کاربران می‌توانند از آن برای سنجش گفتار سياستمداران استفاده کنند.

"اشميت" بيان داشت که با استفاده از اين قبيل نرم‌افزارها و با تکيه بر اينترنت کاربران قادر خواهند بود گفتار سياستمداران را با حقايق تاريخی مقايسه کنند و صحت سخنان آنان را بسنجند.

وی به سياستمداران هشدار داد که رای‌دهندگان همان کاربران اينترنت هستند که به منابع اطلاعاتی عظيمی دسترسی دارند و شرکتهايی نظير "گوگل" آنها را در يافتن اطلاعات مورد نظرشان ياری می‌کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





"اشميت" در ديدار خود از انگليس در همايش ساليانه حزب محافظه‌کار مخالف دولت انگليس سخنرانی کرد. وی همچنين در مصاحبه با روزنامه "فايننشال تايمز" اظهار داشت بسياری از سياستمداران هنوز به درستی با پديده اينترنت آشنا نشده‌اند و معمولا از طريق فرزندان و يا همکاران خود در مورد اينترنت اطلاعات کسب می‌کنند.

به عقيده رييس "گوگل"، هم‌اکنون افراد عادی جامعه می‌توانند با کمک اينترنت، سياستمداران، رسانه‌ها و قدرتهای تجاری را بازخواست کنند.

"اشميت" اظهار داشت اينترنت سد ميان مردم و اطلاعات را شکسته و سبب دسترسی دموکراتيک انسان به دانش و اطلاعات شده که اين امر سبب افزايش قدرت تک تک افراد گشته‌است.





















Copyright: gooya.com 2016