دوشنبه 15 آبان 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طراحان ويروس ها به استفاده از دايره‌المعارف "ويکيپديا" روی آورده‌اند، ايرنا

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۸/۱۵‬

نگارندگان ويروسهای اينترنتی برای نخستين بار به منظور آلوده کردن تعداد بيشتری از کاربران اينترنت به ويروس خود، به استفاده از
دايره‌المعارف اينترنتی "ويکيپديا"(‪ (www.wikipedia.org‬روی آورده‌اند.

به گزارش سايت اينترنتی "بی‌بی‌سی‌نيوز" دائره‌المعارف "ويکيپديا" مجموعه‌ای بسيار گسترده از اطلاعات و مقالات را در ‪ ۲۳۰‬زبان مختلف برای استفاده رايگان کاربران اينترنت جمع‌آوری کرده‌اند به طوری که بسياری از اين مطالب توسط خود کاربران ارائه و ويرايش شده‌اند.

هم‌اکنون شرکت توليدکننده نرم‌افزارهای ضد ويروس "سوفوس" اعلام کرده‌است يک نگارنده ويروس به تازگی صفحه‌ای جديد به زبان آلمانی در "ويکيپديا" ايجاد کرده و از آن برای آلوده کردن رايانه‌های کاربران بهره گرفته است.

در اين صفحه از "ويکيپديا" يک لينک اينترنتی تعبيه شده و نگارنده صفحه ادعا کرده در آن لينک، روش پاکسازی رايانه از يک ويروس اينترنتی خطرناک ارائه شده است اما کليک کردن کاربر روی آن لينک در حقيقت سبب آلودگی رايانه او به يک ويروس جديد می‌شود.

به گفته "گراهام کلولی" رييس "سوفوس"، ايجاد وب سايتهايی مثل "ويکيپديا" که کاربران به راحتی می‌توانند مطالب آن را ويرايش کنند از يک جهت ايده جالبی است و از سوی ديگر امنيت بازديدکنندگان از اين قبيل وب سايتها را با خطر مواجه کرده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





نگارنده اين ويروس يک صفحه از دايره‌المعارف "ويکيپديا" را که در اصل در آن راجع به ويروس اينترنتی قديمی اما خطرناک "بلستر" توضيح داده شده، دستکاری کرده و لينک آلوده خود را در آن قرار داده است.

به گفته کارشناسان، اين نخستين مورد شناسايی شده از استفاده هکرها از دايره‌المعارف اينترنتی "ويکيپديا" برای فريب کاربران است.





















Copyright: gooya.com 2016