یکشنبه 12 آذر 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايکروسافت سرانجام سيستم عامل جديد "ويندوز ويستا" را عرضه کرد، ايرنا

تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۹/۱۲‬

شرکت "مايکروسافت" سرانجام پنج سال پس از عرضه سيستم عامل "ويندوز ويستا"، روز جمعه نگارش جديد سيستم عامل خود را به نام "ويندوز ويستا" عرضه کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، "استيو بالمر" مدير اجرايی شرکت "مايکروسافت" روز جمعه در مراسم آغاز عرضه اين سيستم عامل اعلام کرد که هرچند "ويندوز ويستا" بايد زودتر از اينها آماده عرضه به بازار می‌شد، اما نبايد فراموش کرد که "ويستا" مهمترين محصول نرم افزاری "مايکروسافت" در طول تاريخ فعاليت اين شرکت محسوب می‌شود.

مايکروسافت "ويندوز ويستا" را هم اکنون ويژه استفاده در رايانه‌های سازمانها و شرکتهای بزرگ عرضه کرده و فروش سرتاسری اين سيستم عامل که شامل کاربران خانگی نيز می‌شود، از تاريخ ‪ ۳۰‬ژانويه آينده اغاز خواهد شد.

کارشناسان عقيده دارند بسياری از سازمانهای بزرگ تا پيش از کسب اطمينان از سازگاری "ويندوز ويستا" با نرم افزارهای مورد استفاده خود و همچنين تا پيش از برطرف شدن ايرادهای اوليه احتمالی آن توسط مايکروسافت، اقدام از به خريداری سريع اين سيستم عامل جديد نخواهند کرد.

شرکت "مايکروسافت" در ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده است که "ويندوز ويستا" رايانه‌ها را ايمن تر، کاراتر و از لحاظ گرافيکی تواناتر خواهد کرد. اين شرکت علاوه بر "ويندوز ويستا" هم اکنون خود را برای عرضه نگارش جديد مجموعه نرم افزاری پرکاربر "آفيس"، شامل نرم افزارهای "ورد"، "اکسل" "اکسس" و "پاورپوينت"، نيز آماده می‌کند.

"مايکروسافت" بخش اعظم درآمد ساليانه بيش از ‪ ۴۰‬ميليارد دلاری خود را از فروش دو محصول "ويندوز" و "آفيس" بدست می‌آورد و در گذشته از همين درآمد برای سرمايه‌گذاری در بازارهای جديدی نظير دنيای بازی‌های رايانه‌ای با دستگاه "اکس باکس" و دنيای موسيقی ديجيتال با دستگاه "زيون" استفاده کرده و به علاوه همين دو محصول يعنی "ويندوز" و "آفيس"، تنها برگهای برنده "مايکروسافت" در برابر رقبای قدرتمندی نظير "آی‌بی‌ام"، "گوگل" و "اوراکل" محسوب می‌شوند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





سيستم عامل جديد "ويندوز ويستا" دارای مجموعه گسترده‌ای از امکانات و قابليتهای جديد نظير گرافيک سه بعدی و توانايی‌های جستجوی پيشرفته است و به علاوه ويژگی‌های امنيتی جديدی در آن به کار گرفته شده که از دستيابی نرم افزارهای جانبی به هسته اصلی "ويندوز" جلوگيری می‌کند تا کدهای مخرب و هکرها نتوانند از رايانه‌های کاربران سوء‌استفاده کنند.

"استيو بالمر" مدير اجرايی مايکروسافت در مراسم آغاز فروش "ويندوز ويستا" اظهار داشت که روی آوردن کاربران رايانه‌ها در جهان به سيستم عامل جديد "ويندوز ويستا" به صورت تدريجی رخ خواهد داد و انتظار نمی‌رود تعداد کاربران "ويندوز ويستا" تا سال ‪ ۲۰۱۰‬به رقمی بالاتر از تعداد کاربران سيستم عامل قديمی تر "ويندوز اکس پی" برسد.





















Copyright: gooya.com 2016